۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 881266

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: با دستگیری هفت حفار، ۲ فقره حفاری غیرمجاز در این شهرستان نافرجام ماند.

دستگیری ۷ حفار غیرمجاز در گرمسار

به گزارش قدس آنلاین از گرمسار، محمدرضا عوض‌زاده، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار اظهار کرد: هفت حفار غیرمجاز که به‌منظور به دست آوردن اشیای تاریخی اقدام به حفاری در بخش ایوانکی شهرستان گرمسار کرده بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: در پی اعلام مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در بخش ایوانکی شهرستان گرمسار، به‌سرعت نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی گرمسار با همکاری مأموران نیروی انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار با قدردانی از همکاری صمیمانه نیروی انتظامی این شهرستان، بیان کرد: متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

عوض‌زاده اضافه کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص تعرض یا تخریب آثار تاریخی استان سمنان را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیای کشف‌شده به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.