مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: ۹ هکتار از اراضی راکد در شهرک های صنعتی استان در نخستین جلسه هیات حل اختلاف و داوری منجر به فسخ قرارداد شد.

۹ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی قزوین آزادسازی شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا صفاری  اظهار کرد: در راستای فعال سازی و آزاد سازی قراردادهای واگذاری صنعتی و حق بهره برداری راکد، نخستین جلسه هیات حل اختلاف و داوری با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک ایران برگزار شد که در مجموع ۱۶ پرونده قرارداد واگذاری راکد و نیمه فعال مورد بررسی حقوقی قرار گرفت که ۲ قرارداد منجر به فسخ و آزادسازی اراضی صنعتی شد.

به گفته وی، در راستای جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت صنعتی، دوباره اراضی فسخ شده به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به مهلت اعطا شده به سرمایه گذاران، اظهار کرد: پنج سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که زمان مقرر آنها برای ساخت و اجرای طرح‌های تولیدی شان به پایان رسیده بود برای اجرای تعهدات قراردادهایشان در اراضی واگذار شده مهلت دوباره گرفتند و این سرمایه گذاران با ارایه دلایل خود در عدم اقدام برای اجرا و احداث واحدهای تولیدی مورد نظر، درخواست مهلت دوباره برای اجرای طرح های خود را داشتند.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی قزوین اضافه کرد: در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی سرمایه گذاران در مهلت تعیین شده، اراضی واگذار شده پس از سیر مراحل قانونی بازپس گرفته خواهد شد و قراردادهای منعقد شده آنان با این شرکت فسخ می شود.

صفاری با اشاره به آزاد سازی اراضی فسخ شده در سال گذشته، افزود: از ۷۸ پرونده بررسی شده، ۲۰ مورد به فسخ قطعی منجر گردید و ۱۶۹هکتار از اراضی راکد صنعتی شهرک های تقاضامحور آزادسازی شد و در راستای جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت صنعتی، دوباره به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار و یا در مرحله واگذاری می باشد که این میزان مساحت فسخ شده نسبت به ۲ سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید و در راستای فعال سازی قراردادهای راکد و تاکید بر آزاد سازی اراضی خلع ید شده و واگذاری آن به سرمایه گذاران جدید و همچنین احیای واحدهای تولیدی و طرح های صنعتی راکد تا پایان سال جاری برگزاری پنج جلسه هیات حل اختلاف و داوری با بررسی و رسیدگی ۷۷ پرونده قرارداد راکد در دستور کار این شرکت قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.