رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان، امروز شنبه تلفنی با غزالی عثمانی رییس اتحادیه آفریقا، گفتگو کرد.

رایزنی تلفنی البرهان با رئیس اتحادیه آفریقا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیا الیوم، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان، امروز شنبه در تماس تلفنی با غزالی عثمانی رییس اتحادیه آفریقا اعلام کرد: دولت سودان، با هر راه حلی که جنگ با شبه‌نظامیان شورشی و مزدوران بیگانه را پایان دهد و آرامش را به مردم سودان بازگرداند، همراهی می‌کند.

مطابق بیانیه ارتش سودان در خصوص این تماس تلفنی، دو طرف تلاش‌های صورت‌گرفته در جده در خصوص آتش‌بس را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

از سوی دیگر برخی منابع اعلام کردند که عده زیادی از جنگجویان عضو نیروهای پشتیبانی سریع سودان، از خارطوم، پایتخت سودان عقب‌نشینی کردند و از طریق جاده شماره ۴۰ در شمال غرب ام درمان به سمت غرب و منطقه دارفور حرکت کردند.

این اقدام، در راستای آتش‌بس ۲۴ ساعته میان نیروهای ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نبروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی، صورت گرفته است.

بیشتر خودروهایی که از خارطوم خارج شده‌اند، غیرنظامی بوده‌اند و گمان می‌رود به سرقت رفته باشند. منابع محلی اعلام کرده‌اند، با ورود این خودروها به شرق دارفور که از ابتدای درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، از نزاع در امان مانده، این منطقه به بازار این خودروهای سرقتی شباهت یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.