فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت، مهم‌ترین مشکلات حوزه ایثارگری شهرستان را عنوان کرد.

داستان تلخ ۵۰۰ ایثارگر بی‌خانمان در کهگیلویه

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ سید علی‌اصغر پوربهشت در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور مشاورین امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری در دهدشت برگزار شده بود، با بیان این‌که هر چه داریم به برکت خون شهداست، نقش رزمندگان شهرستان کهگیلویه در دفاع مقدس را یادآور شد و اظهار کرد: این شهرستان نسبت به جمعیت جزو رتبه‌های اول در سطح کشور در خصوص حضور در جبهه را در کارنامه وزین خود دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت افزود: گاهاً برخی از رزمندگان شهرستان به صورت خودجوش با سلاح‌هایی که داشتند به صورت شخصی به جنگ رفتند و برخی از آن‌ها به دلیل این‌که مستنداتی ندارند، در کمیسیون‌های پزشکی می‌گویند که نمی‌توانیم خدماتی به آن‌ها ارائه دهیم.

وی به بررسی برخی عملکرد سپاه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و تصریح کرد: سال گذشته موفق به برگزاری ۸۵ یادواره در سطح شهر و بخش‌ها شدیم و برای سال جاری هم به تعداد شهدای شهرستان یادواره پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که همه ادعا داریم بر سفره شهدا نشسته‌ایم و تکلیف‌مان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: هر چند شهدا نیازی به این یادواره‌ها ندارند ما نیاز داریم و باید این فرهنگ را برای نسل جوان تبیین کنیم اما در قبال یادواره‌ها باید هزینه‌ای صورت بگیرد و سال گذشته برای ۸۵ یادواره شهرستان، تنها ۹ میلیون تومان اعتبار دادند! که این زیبنده نیست.

پوربهشت هم‌چنین از دیدار و سرکشی‌های و تجلیل از خانواده‌های شهدا و رزمندگان خبر داد و بیان کرد: در راستای سامان‌دهی خدمات به ایثارگران کارت ایثار پیش‌بینی کردند، از هفت هزار رزمنده شهرستان، کارت سه هزار نفر آن‌ها انجام شده، اما هنوز این کارت ایثار به پنجره خدمات دولتی وصل نشده است.

وی با بیان این‌که ۱۸۰۰ جانباز در شهرستان وجود دارد و بیش از یک یک‌هزار نفر در نوبت کمیسیون پزشکی داریم گفت: اما گاهاً سالانه فقط ۳۰ نفر نوبت می‌دهند که انتظار داریم با توجه به سن و سال جانبازان و مشکلات معیشتی، تدبیری اندیشیده شود.

پوربهشت یکی از مشکلات ایثارگران را ارائه خدمات بعد از قطعنامه عنوان و بیان کرد: تا چندین ماه بعد از قطعنامه درگیری و جانباز و شهید دادیم اما یک روز بعد از قطعنامه نمی‌توانیم خدماتی به ایثارگران بدهیم که انتظار داریم به این مورد توجه شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت بیشترین مشکل ایثارگران را در حوزه مسکن و اشتغال عنوان و اظهار کرد: قوانین و دستورالعمل‌های گفته می‌شود اما در بحث عمل جز بدنامی چیزی برای جامعه ایثار و شهادت ندارد، بارها وام مسکن ابلاغ شده و ما هم بیش از ۵۰۰ مورد کسانی که وضعیت مسکن مناسبی نداشتند را شناسایی کردیم اما هنوز موفق نشدیم یک مورد را تحقق ببخشیم.

وی با بیان‌ این‌که از ۳۰ سال قبل تعدادی زمین در بنیاد تعاون بسیج به بسیجیان واگذار کردیم گفت: الان یک پنجم آن افراد فوت کردند و آرزوی خانه‌دار شدن را به گور بردند، یکی دوسال اخیر به شهر الحاق شدند اما برای ساخت و ساز هم‌چنان اندرخم یک کوچه هستند.

پوربهشت خواستار تصمیم جدی در این راستا از مسئولان استانی و وزارتخانه‌ها در سطح کشور شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.