مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نیشابور گفت: ۱۰۱ زندانی جرایم غیرعمد نیشابوری در سال گذشته به همت انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان، به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

۱۰۱ زندانی جرایم غیرعمد نیشابوری آزاد شدند

به گزارش قدس خراسان،محمدباقر واعظی اظهار کرد: این انجمن هم اکنون ۸۰۰ خانواده نیازمند زندانی را تحت پوشش خود دارد که از این تعداد، ۳۰۰ خانواده نیازمند کمک‌های معیشتی انجمن هستند و هر ماه سبدهای معیشتی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نیشابور افزود: در سال گذشته ۱۰۱ زندانی جرایم غیرعمد نیشابوری با حدود ۵۳ میلیارد تومان بدهی، به همت خیریّن و مددکاران زندان نیشابور، آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی ادامه داد: برای تامین و تسویه این مبلغ، حدود ۴۱ میلیارد تومان از خانواده‌های شاکیان تخفیف گرفتیم، مبلغ هشت میلیارد تومان در قالب وام و نیز کمک بلاعوض از طرف ستاد دیه، حدود دو میلیارد تومان از طرف خود خانواده‌های زندانیان و همچنین حدود دو میلیارد تومان دیگر نیز با مساعدت خیریّن تامین و پرداخت شد.

واعظی ادامه داد: در سال گذشته درآمد پایدار انجمن حمایت در قالب فعالیت‌های اقتصادی، حدود ۸۰۰ میلیون تومان و مجموع کمک‌های نقدی مردمی نیز به این انجمن، حدود یک میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نیشابور اظهار کرد: اجرای طرح "نرمه‌های نور" با موضوع جمع آوری وجوهات مردم و خیرین، برای آزاد کردن ماهانه هشت زندانی جرایم غیرعمد، ابتکار ارزشمند هلال احمر شهرستان نیشابور بود که در تمام کشور نیز گسترش یافت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.