رئیس سازمان اورژانس کشور، از دادستان کل کشور درخواست کرد به پرونده ضرب و شتم نیروهای عملیاتی اورژانس ورود کند.

دادستان کل به پرونده ضرب و شتم نیروهای اورژانس ورود کند

به گزارش مشرق، جعفر میعادفر، در واکنش به افزایش موارد ضرب و شتم تکنسین های اورژانس در حین خدمت رسانی، با ارسال نامه ای به دادستانی کل کشور خواستار پیگیری قضائی به منظور رسیدگی فوری به پرونده شد.

در متن نامه رئیس سازمان اورژانس کشور به محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، آمده است: همانطور که مستحضر هستید خدمات اورژانس ۱۱۵ فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی یکی از حیاتی‌ترین و حساس ترین خدمات در نظام سلامت کشور است که در اقصی نقاط کشور و به صورت کاملاً رایگان در اختیار آحاد مردم است.

سازمان اورژانس کشور این افتخار را دارد با دارا بودن بیش از ۳ هزار و ۱۸۰ پایگاه در سطح شهر ها، جاده ها و روستاهای بیش از ۵ میلیون مأموریت را در سال به انجام می‌رساند و جان های بسیاری را از خطر مرگ و معلولیت رهایی می بخشد و برای انجام این خدمت بزرگ از ۲۶ هزار نفر کادر تخصصی در حوزه فوریت های پزشکی بهره می برد در این راه پرمخاطره تاکنون تعداد زیادی از نیروهای اورژانس جان خود را از دست داده و یا دچار معلولیت گشته اند.

با توجه به اینکه منابع انسانی از ارزشمند ترین ارکان هر سازمان است می بایست مورد حمایت حاکمیت قرار گیرد تا انجام خدمات توسط این زحمتکشان و خادمان مردم با کیفیت هر چه تمام‌تر قابلیت اجرا پیدا کند.

اما متاسفانه همکاران اینجانب به صورت روز افزونی مورد تهاجم کلامی و فیزیکی برخی از مردم و همراهان بیمار در صحنه حوادث قرار میگیرند. به طوری که در چند ماه اخیر تعدادی از همکاران بر اثر ضرب و جرح در حین خدمت رسانی دچار جراحت و در بیمارستان بستری شده اند و بیم آن می رود که ادامه این روند باعث اختلال در خدمات فوریتی به مردم و استنکاف پرسنل از انجام خدمت به دلیل خطر جانی گردد.

لذا از جنابعالی دعوت می گردد ضمن بازدید از سازمان اورژانس کشور و ملاحظه روند خدمت رسانی به شهروندان و آشنایی با چالش‌های ارائه خدمات فوریت پزشکی، دستور فرمایید محاکم و ضابطین قضائی در حمایت از پرسنل اورژانس به عنوان سفیران سلامت و برخورد با متخلفان اقدامات لازم را پیش بینی کنند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.