استاندار خراسان رضوی گفت: حدود ۱۰۰ هزار قطعه زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان آماده‌سازی شده و ۲۰ هزار مسکن به صورت انبوه‌سازی برای این طرح در حال ساخت است.

آماده‌سازی حدود ۱۰۰ هزار قطعه زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری امروز، ۲۳ خرداد ماه، در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت ساختمان و تولید مسکن از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است که دولت توسعه آن را با جدیت دنبال می‌کند. یکی از موضوعات اساسی در این صنعت تامین مصالح است. بنابراین این نمایشگاه با ارائه تولیدات جدید مبتنی بر مولفه‌هایی مانند ایمنی و... برگزار شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: برخی از شرکت‌های حاضر در این دوره از نمایشگاه محصولات جدیدی را ارائه کرده‌اند و امید است که سازندگان از این محصولات استفاده کنند. به نظر می‌رسد نمایشگاه تاثیرگذار بوده و می‌تواند در صنعت ساخت مسکن موثر باشد.

وی درباره آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تصریح کرد: این طرح ابعاد مختلفی دارد. مهمترین بخش آن تامین زمین مورد نیاز است. در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار قطعه زمین برای اجرای این طرح در استان آماده‌سازی شده و ۲۰ هزار مسکن به صورت انبوه‌سازی برای این طرح در حال ساخت است. همچنین تعداد زیادی از زمین‌های مورد اشاره در اختیار متقاضیان قرار گرفته و به طور کلی فرایند اعطاء زمین در شرف اتمام است. تلاش می‌شود حداکثر تخفیف برای صدور پروانه‌های ساختمان در قالب طرح نهضت ملی مسکن اعمال شود.  

نظری افزود: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد جهش بزرگی در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی در ۲ تا سه ماه آینده خواهیم بود. در مجموع وضعیت استان در طرح نهضت ملی مسکن نسبت به کل کشور بسیار خوب است.

استاندار خراسان رضوی در خصوص تعداد زمین‌های رایگان واگذار شده در قالب طرح جوانی جمعیت در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ نفر واجد شرایط در استان صلاحیت دریافت این زمین‌ها را دارند که شناسایی شده‌اند. واگذاری زمین برای اجرای این طرح از بجستان آغاز شده است. به زودی مرحله اول زمین‌ها آماده و در اختیار واجدان شرایط قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.