کاخ سفید ادعای رئیس جمهور سابق آمریکا درباره استفاده دولت کنونی از اهرم سیاسی برای تحت قانونی قرار دادن وی را رد کرد.

واکنش کاخ سفید به اتهام «پاپوش ساختن» برای ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در پرونده پیگرد قانونی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هیچ نقشی نداشته و بایدن از دولت به عنوان ابزار سیاسی استفاده نکرده است.

ژان‌پیر دراین‌باره گفت: او نقشی نداشت. رئیس جمهور خیلی، خیلی شفاف اعلام کرده که «وزارت دادگستری مستقل است.»

سیاستمداران برجسته از جمله کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و ران دی‌سانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا، بایدن را به استفاده از ضابط قضایی آمریکا به عنوان «سلاح» جهت پیگرد قانونی رقیبش (ترامپ) متهم کرده‌اند. بایدن تاکید کرده که هیچ نقشی در صدور کیفرخواست برای ترامپ ایفا نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته گفته بود: حتی یک بار هم به وزارت دادگستری پیشنهاد ندادم که چه کاری بکنند و چه کاری نکنند.

ترامپ دیروز (سه‌شنبه) در دادگاهی در میامی حاضر شد و در ارتباط با ۳۷ فقره اتهام مطرح شده علیه خود، اظهار بی‌گناهی کرد. از جمله این اتهامات می‌توان به مانع‌تراشی و عدم بازگرداندن اسناد طبقه‌بندی‌شده‌ای که در پایان دوران ریاست جمهوری از کاخ سفید خارج کرده بود، اشاره کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شده، این اتهامات را «پاپوش» توصیف کرده است.

جمهوری‌خواهان مدعی شده‌اند که دولت کنونی آمریکا وقتی پای تحقیقات از هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق درباره سوءمدیریت اسناد طبقه‌بندی‌شده و همچنین فساد مالی هانتر بایدن، پسر جو بایدن در میان باشد، دولت کنونی آمریکا سیاست دوگانه اتخاذ می‌کند.

دی‌سانتیس در هفته گذشته در توییتر نوشت: چرا وقتی انقد درباره هیلاری یا هانتر منفعل عمل می‌شود، برای پیگرد قانونی ترامپ این اندازه هیجان و اشتیاق وجود دارد؟

شخص بایدن نیز هم‌اکنون تحت تحقیقات مشاور ویژه وزارت دادگستر است. تحقیقاتی که پس از کشف اسناد طبقه‌بندی‌شده از خانه‌اش که به دوران خدمت وی به عنوان معاون باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا مربوط می‌شد، در ژانویه سال جاری آغاز شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.