سرمربی تیم والیبال پیکان گفت: هرچند که تیم ملی در هفته اول لیگ ملت‌ها نتوانست انتظارات را برآورده کند اما هنوز چیزی تمام نشده است.

پیمان اکبری: هنوز چیزی برای والیبال ایران تمام نشده است

به گزارش قدس آنلاین، پیمان اکبری ، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در هفته اول لیگ ملت‌های 2023 اظهار داشت: در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که همه اهالی والیبال باید واقعیت‌ها را بگویند، اما در نهایت نگاه مثبتی هم داشته باشند. من می‌دانم که مردم توقع دارند تیم ملی در تمام مسابقات پیروز باشد اما می‌خواهم درخواست کنم که مردم صبور باشند و به تیم ملی زمان بدهند.

وی ادامه داد: در هفته اول عدم هماهنگی تیمی بین ملی‌پوشان بسیار به چشم آمد. به هر حال چند بازیکن جدید به ترکیب تیم ملی اضافه شده‌اند و باید به آنها زمان داد تا خود را پیدا کنند. نباید فراموش کنیم که ژاپن امسال تیم بسیار خوبی دارد و کاملاً هماهنگ بازی می‌کند اما همین تیم هم تنها 6-7 بازیکن دارد و اصلاً شبیه ایران نیست که استعدادهای زیادی دارد. تیم کنونی ژاپن می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد و از شانس ما مجبور شدیم در روز اول با این تیم روبرو شویم. تکنیک در تیم ژاپن حرف اول را می‌زند و با این حال تیم ملی در بازی اول نتوانست انتظارات را برآورده کند و همین موضوع روی روحیه بازیکنان در ادامه مسابقات هم تاثیر گذاشت. 

پیشکسوت والیبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ملی در بازی دوم مقابل لهستان قرار گرفت و به عقیده من تنها 2 ست توانست مقابل این تیم خوب بازی کند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که لهستان بازیکنان اصلی خود را به همراه نداشت. همان تیم‌هایی که با بازیکنان اصلی خود به مسابقات آمده‌اند از جمله ژاپن و اسلوونی در هفته اول با ایران روبرو شدند و این هم از بدشانسی ما است. ایران از ست سوم بازی با لهستان بازهم دچار افت شد؛ شاید بازیکنان بازی را تمام شده تصور می‌کردند که شرایط اینگونه پیش رفت؛ البته تیم حریف هم تغییراتی در تیم خود ایجاد کرد. آنها برخلاف دو ست قبلی رو به حملات پایپ و سرعتی آوردند.

اکبری افزود: درمورد بازی سوم مقابل چین هم فقط باید این موضوع را بگویم که قدرت چینی‌ها به اندازه ما نیست، اما همین تیم هم می‌تواند گاهی بسیار خطرناک باشد. خوشبختانه کادر فنی و بازیکنان باهوش بودند و اجازه خودنمایی به چینی‌ها ندادند و توانستند به پیروزی برسند. 

سرمربی تیم والیبال پیکان با اشاره به بازی چهارم ایران مقابل اسلوونی، عنوان کرد: اسلوونی تیم بسیار خوبی است؛ هرچند که آنها ستاره سرشناسی در ترکیب خود ندارند، اما والیبال را خوب بازی می‌کنند. برای غلبه بر این تیم باید انگیزه بسیار بالایی داشته باشید و اشتباهات خود را به حداقل برسانید. در حمله و دریافت باید نمایش خوبی داشته باشید که از سد اسلوونی عبور کنید. برخی‌ها اعتقاد داشتند که لیبروهای ایران نمایش خوبی در این مسابقات نداشتند، اما من چنین نظری ندارم و معتقدم که آنها بسیار خوب ظاهر شدند. گاهی لیبروها مجبور هستند به بازیکنان کناری خود کمک کنند و همین کمک کردن گاهی موجب می‌شود که خودشان هم دچار اشتباه شوند و این امری طبیعی است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما تیم ملی برای هفته دوم نیاز به تغییر چند بازیکن دارد یا خیر، اظهار داشت: موضوع تغییر در نفرات کادر فنی بهتر می‌داند، اما من فکر می‌کنم تیم باید خودش را پیدا کند. شاید اگر تیم تغییر کند هماهنگی مدنظر بین نفرات ایجاد نشود. به عقیده من تیم نیاز به ثبات دارد و بازیکنان نباید فکر کنند که اگر 2 اشتباه مرتکب شوند جایگاه خود را از دست می‌دهند چون این امر به بازیکنان استرس می‌دهد. ملی‌پوشان باید اعتماد به نفس پیدا کنند.

پیشکسوت والیبال ایران گفت: درست است که برد و باخت‌ها بسیار اهمیت پیدا کرده و هر شکست می‌تواند والیبال ایران را یک قدم از المپیک دور کند اما فکر می‌کنم جای نگرانی نیست. تیم ملی جوانانی در ترکیب خود دارد که می‌توانند آینده را بسازند. هرچند که ژاپن با نتایجی که می‌گیرد فاصله‌اش را با ما زیاد می‌کند اما هنوز چیزی تمام نشده و من فکر می‌کنم که والیبال ایران توان بازگشت به جایگاه قبلی خود را دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.