بنابر ابلاغ معاونت درمان به مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها، انجام آزمایش عدم اعتیاد در آزمایشگاه‌های خصوصی وجاهت قانونی ندارد.

آزمایش عدم اعتیاد در آزمایشگاه‌های خصوصی وجاهت قانونی ندارد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از معاونت درمان، اعلام کرد: با توجه به استعلام آزمایشگاه‌ها در خصوص مجوز انجام آزمایشات عدم اعتیاد، بر اساس بخشنامه نامه شماره ۲۰۷۰۷۰ مورخ ۱۴/‏۰۶/‏۸۸ دفتر امور حقوقی وزارت بهداشت انجام و ارائه جوابیه کتبی آزمایشات عدم اعتیاد به منظور ارائه به سازمان‌های دولتی و غیردولتی در آزمایشگاه‌های خصوصی از وجاهت قانونی برخوردار نیست.

بر اساس بخشنامه مذکور انجام آزمایشات مذکور طبق قانون ماده ۲۳ تشدید مجازات مرتکبان جرایم مواد مخدر، صرفاً برعهده آزمایشگاه‌های معتبر تحت پوشش شبکه‌های بهداشت و درمان است و آزمایش عدم اعتیاد در بخش خصوصی برای ارائه به سازمان‌های دولتی و غیردولتی و اقدام به اعمال خاص و معین وجاهت قانونی ندارد.

بنابراین در صورت درخواست مراجعه کننده و انجام آزمایش مذکور توسط آزمایشگاه‌های خصوصی باید این جمله در جوابیه کتبی آزمایش قید شود که: " آزمایش صرفاً به درخواست شخص مراجعه کننده و با ارائه پاسخ به وی انجام شده و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار دیگر است "

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.