رئیس کمیسیون بهداشت ‌و درمان با بیان اینکه همچنان قصه پرغصه دارو و تجهیزات پزشکی ادامه دارد، گفت: مشکل پرداخت مطالبات مراکز درمانی و شرکت‌های پخش به میزان نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان به قوت خود باقی مانده است.

هنوز مشکل پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان مطالبات مراکز درمانی و شرکت‌های پخش باقی است

حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور گفت: همچنان قصه پرغصه دارو و تجهیزات پزشکی ادامه دارد و متاسفانه نگرانی‌ها برای مجلس و نمایندگان و مردم زیاد شده است.

وی با قدردانی از پیگیری های رئیس مجلس در خصوص بحث دارو و تجهیزات پزشکی گفت: باید تامین و تخصیص به موقع منابع لازم برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی وجود داشته باشد؛ در سال جاری از یک میلیارد و ۶۱ میلیون دلار ارز تخصیصی فقط ۶۰ میلیون دلار آن منجر به صدور حواله شده که به معنای تخصیص کمتر از ۱۰ درصد است. باید رئیس سازمان غذا و دارو از طریق رئیس بانک مرکزی پیگیر باشد که چطور می شود تخصیص های دیگر صورت گیرد.

شهریاری با بیان اینکه همچنان مشکل پرداخت مطالبات مراکز درمانی و شرکت های پخش به میزان نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان به قوت خود باقی مانده است، افزود: تامین به موقع منابع مالی طرح دارویار توسط سازمان برنامه و بودجه ضروری است. از ۷۳ همت مصوب سال گذشته فقط ۱۳.۴ همت پرداخت شده است. در سال جاری از ۶۹ همت مصوب مبلغی حدود ۵ همت پرداخت شده که که باید نزدیک به ۱۷ همت بود.

شهریاری با تاکید بر لزوم تامین نقدینگی موردنیاز شرکت ها، گفت: قرار بود بانک‌ها نزدیک به ۳۰ همت تسهیلات پرداخت کنند؛ بانک مرکزی می گوید ابلاغ کردیم ولی هنوز شرکت های دارویی از این موضوع بهره مند نشدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.