رییس پلیس فتا در استان کرمان گفت: فردی که با درج آگهی جعلی فروش حواله خودرو زیر قیمت بازار و دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری با ترفند فروش حواله خودرو در کرمان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ "محمدرضا رضایی" افزود: در پی شکایت یک شهروند کرمانی مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق درج آگهی فروش حواله خودرو در سایت دیوار از وی کلاهبرداری کرده است بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در تحقیقات مشخص شد شاکی در سایت دیوار با آگهی فروش حواله خودرو زیر قیمت بازار مواجه شده که به منظور خرید با آگهی دهنده تماس گرفته و فروشنده به بهانه وجود مشتریان زیاد با ارائه شماره کارت مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه از خریدار دریافت و نه تنها حواله ای به وی تحویل نداد بلکه دیگر پاسخگوی تماس های شاکی نیز نبوده است.

رییس پلیس فتا در استان کرمان تصریح کرد: با بررسی مستندات، اظهارت شاکی و انجام اقدامات هوشمندانه و تخصصی یک متهم در این ارتباط شناسایی و پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

این مسئول انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه مردم برای خرید یا پیش خرید کالای مورد نظر خود از سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه های اجتماعی خودداری کنند، گفت: تبلیغاتی که در سایت های واسطه گر با عناوینی از جمله فروش فوری، بدون واسطه، زیر قیمت و غیره منتشر می‌شود به‌ منظور کلاهبرداری است و شهروندان باید در صورت امکان به صورت حضوری و پس از تایید هویت و رویت فروشنده، اقدام به واریز وجه کنند و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم اجتناب ورزند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.