رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان گفت: ۹۶ روستای دارای دهیاری شهرستان فریمان تنها از یک ایستگاه آتش‌نشانی استفاده می‌کنند.

۹۶ روستای فریمان تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی دارد

به گزارش قدس خراسان، محمد حسن نیکومنش اظهار کرد: به جز روستای زرکک، از توابع بخش مرکزی شهرستان فریمان، هیچ روستای دیگری دارای ایستگاه آتش‌نشانی نیست.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان تصریح کرد: این شهرستان دارای چهار شهر فریمان، فرهادگرد، قلندرآباد و سفیدسنگ و ۱۵۶ پارچه آبادی است که ۹۶ روستای آن دارای دهیاری بوده و ۴۵ درصد جمعیت این شهرستان ساکن نقاط روستایی هستند.   

وی با اشاره به اینکه اکنون در سطح شهرستان پنج ایستگاه آتش‌نشانی در شهرهای فریمان، فرهادگرد، قلندرآباد و سفیدسنگ و همچنین روستای زرکک فعال است، اظهار کرد: هرچند روستای قلعه‌نو دارای خودروی آتش‌نشانی است اما به دلیل نبود آتش‌نشان عملا از آن استفاده‌ای نمی‌شود و کارایی ندارد.

نیکومنش بیان کرد: روستای قلعه‌نو در دهستان فریمان بخش مرکزی شهرستان فریمان قرار دارد که با توجه به تعداد زیاد روستاها در این منطقه جذب نیروی آتش‌نشان برای فعال کردن این ایستگاه ضروری است.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان بر لزوم استقرار یک خودروی آتش‌نشانی در منطقه بالابند با توجه به جمعیت بالای آن تاکید کرد و افزود: همچنین روستاهای احمدآباد و چرم نیز نیازمند چنین امکاناتی هستند. اگر حریقی در یکی از روستاهای دورافتاده اتفاق افتد، به دلیل بعد مسافت عملا تا رسیدن نیروهای آتش‌نشانی خسارت بسیاری وارد خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرها رو به گسترش و مرتفع‌سازی است، اختصاص یک خودروی نردبان‌دار به آتش‌نشانی فریمان ضروری است. البته به دلیل اینکه اعتبار بسیاری برای تهیه این خودرو نیاز است، این وضعیت می‌طلبد مسئولان استان اعتبار لازم را برای این منظور اختصاص دهند.

نیکومنش همچنین نبود خودروی پیشرو را از دیگر کمبودهای آتش‌نشانی این شهر عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل فرسوده و کم‌عرض بودن کوچه‌ها عملا هنگام وقوع حریق خودروهای موجود نمی‌توانند وارد برخی کوچه‌ها شوندو لازم است باید شیلنگ‌کشی کرد.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان در ادامه از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در روستای تقی‌آباد خبر داد و گفت: صبح امروز با اعلام به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی فریمان در روستای تقی‌آباد مبنی بر آتش گرفتن یک انبار منزل مسکونی، بلافاصله یک خودروی ایسوزو از ایستگاه شماره ۲ با ۲ مامور آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: پس از ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه تلاش، آتش مهار و خاموش شد و از سرایت به دیگر قسمت‌ها و منازل اطراف جلوگیری به عمل آمد.

نیکومنش خاطرنشان کرد: در این انبار که دچار حریق شد، سه تن علوفه، ۲ تن کاه و کود شیمیایی، کود گلخانه‌ای، کارتن و خوراک دام در آتش سوخت. همچنین یک دستگاه خودروی پراید داخل انبار پارک بود که سپر، کاپوت، چراغ‌های جلو، گلگیر جلو و متعلقات آن سوخت.  

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان عنوان کرد: به دلیل بعد مسافت و اینکه این حادثه در نیمه‌شب اتفاق افتاد و ساکنان منزل دیر متوجه آتش شده بودند، پس از آتش گرفتن کامل انبار، آتش رویت و به آتش‌نشانی اعلام شد اما تا رسیدن آتش‌نشانی به محل حادثه حجم آتش بسیار زیاد و به خارج انبار نیز سرایت کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.