فرماندار خواف گفت: طرح بوته کاری و احیای عرصه‌های معدنی، انجام شده، اما ناکافی است.

طرح احیای عرصه‌های معدنی سنگان خواف، ناکافی است

به گزارش قدس خراسان، مهدی عباسپور در بازدید از طرح بوته‌کاری و احیای عرصه‌های معدنی یکی از مجموعه‌های صنعتی و معدنی اظهار کرد: این مجموعه معدنی در سال‌های گذشته اقدام به تسطیح و احیای ۱۱۵ هکتار اراضی برداشت شده، کرده بود که با این طرح جدید ۱۴۹ هکتاری نهالکاری که امسال درحال انجام است، میزان تسطیح و احیا را به ۲۶۴ هکتار رسانده است.

فرماندار خواف افزود: بخشی از این عرصه‌ها توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از محل اعتبارات یک درصد فروش معادن و بخشی دیگر از محل تعهدات مجموعه معادن برای احیای عرصه‌های معدنی با دو گونه تاغ و اسفناج‌وحشی احیا شد که پس از سه سال و به مرور با چرای سبک، در اختیار بهره‌برداران مراتع قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اراضی برداشت شده و باطله‌های معادن باید تسطیح، احیا و پس از استقرار در اختیار بهره برداران مراتع قرار گیرد.

عباسپور بیان کرد: این طرح انجام شده، اقدامی خوب، ولی به نسبت سطح تخریب شده مراتع، ناکافی است و معادن باید به تعهدات خود در قبال محیط‌زیست و منابع طبیعی جامه عمل بپوشانند.

فرماندار خواف تصریح کرد: معادن پلاسری سنگان شهرستان خواف، برنامه ریزی خود را راستای تسطیح باطله‌ها و احیای عرصه‌های معدنی هر چه سریعتر عملیاتی کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.