یک کارگردان تئاتر معتقد است: تئاتر مادر تصویر است و کسانی که از تئاتر مقابل دوربین رفته‌اند خیلی موفق بودند.

کارگردان تئاتر: مسوولان اصلاً تئاتر را به عنوان شغل قبول ندارند

به گزارش قدس آنلاین، علی فتحعلی که این روزها میرزاکشون را به پردیس تئاتر شهرزاد برده است ظهار داشت: بازیگرانی که کار تئاتر کردند و بعد وارد تصویر شدند موفق‌تر و درخشان‌تر بودند و کارگردان‌ها هم از بازی‌شان رضایت داشتند.

این کارگردان تئاتر که از سال ۱۳۶۸ با نمایش‌های «حاکم یک شبه»، «زیرگذر صالح»، «بازگشت»، «گیج» و «تیغ و ترنا» همراه با شادروان هادی اسلامی فعالیت هنری خود را آغاز کرده، گفت: مهمترین چالش من در کار نمایش در طول ۳۴ سال گذشته نبود سرمایه کافی و عدم حمایت از سوی متولیان امر بود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان اصلاً تئاتر را به عنوان شغل قبول ندارند در حالی که معاش بسیاری از بازیگران به همین وابسته است.

کارگردان تئاتر: تئاتری‌ها مقابل دوربین حرفه‌ای‌تر بازی می‌کنند

فتحعلی گفت: هر چقدر از تئاتر حمایت کنیم سینما را تقویت کرده‌ایم که متاسفانه در کشور قدر تلاش‌های بچه‌های تئاتر اصلاً دانسته نمی‌شود.

این کارگردان تئاتر اظهار داشت: بازیگرانی که کارهای نمایشی می‌کنند ساعت‌ها، روزها و حتی ماه‌ها برای تمرین وقت می‌گذارد و دستمزد آنچنانی هم نمی‌گیرند اما با وجود تمام این شرایط از آنجایی که مراد قلبی‌شان است شاهد حضور بازیگران تئاتر بر روی صحنه‌های تئاتر هستیم.

فتحعلی گفت: با وجود اینکه در کار میرزاکشون هم اصلاً از بازیگران چهره استفاده‌ای نکردم اما بچه‌های گروه بسیار خوش درخشیدند.

او درباره داستان میرزاکشون هم اظهار داشت: عاشق باشی برنده می‌شوی و به خواسته‌ات می رسی ولی با خدا باش و پیش برو. همه چیز انسان پول نمی شود. پول زندگی، معرفت و محبت نمی‌شود. با پول به قول چاپلین می شود خانه خرید اما آسایش را نمی‌شود.

کارگردان تئاتر: تئاتری‌ها مقابل دوربین حرفه‌ای‌تر بازی می‌کنند

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.