ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی در دو بخش خواهران و برادران به میزبانی شهر اراک برگزار می‌شود.

اراک میزبان ششمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان کشور شد

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین، دکتر مجتبی ذوالفقاری رئیس دانشگاه اراک در یک نشست خبری اظهار کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگر به نشاط نیاز دارد از این رو با ورزش همگانی باید نشاط را به جامعه تزریق کرد.

وی بیان کرد: ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی در رشته های هندپلو، فریزبی، آمادگی جسمانی، دارت، طناب زنی، دوچرخه سواری و هفت سنگ با شعار «دانشجوی فعال، دانشگاه پویا، جامعه سالم» برگزار می شود.‌

دکتر ذوالفقاری افزود: این‌ المپیاد ورزشی از ۲۲ تا ۲۶ تیرماه و افتتاحیه ۲۳ تیرماه و مکان افتتاحیه در سالن شهدای پنجم مرداد  برگزار می شود. دانشگاه صنعتی میزبان دانشجویان دختر و دانشگاه اراک نیز پذیرای دانشجویان پسر سراسر کشور است.

وی افزود:حدودا یک هزار نفر شرکت کننده از کل کشور و حدود ۱۵۰ نفر عوامل اجرایی در این المپیاد شرکت دارند و جمعا حدود ۱۵۰۰ سفیر به استان مرکزی سفر می‌کنند.

رئیس دانشگاه اراک گفت: متولیان برگزاری این المپیاد دانشگاه اراک ،اداره کل ورزش و جوانان، استانداری و هیات ‌ ورزش های همگانی است.

حسین مستعان، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اراک در این نشست اظهار داشت: ۳۲۲ شهید ورزشکار متعلق به استان مرکزی است که ۲۴ نفر از شهدا از ورزشکاران حرفه‌ای در سطح ملی و بین المللی بوده‌اند و تحقق شعار "تقدیم به آنهایی که پلاکشان مدالشان شد" را به نمایش گذاشتند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اراک تصریح کرد: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای المپیاد همگانی ۴ میلیارد تومان است که که تنها ۵۰ درصد هزینه‌های این برنامه را پوشش می‌دهد و مابقی اعتبار از قسمت‌های دیگر تامین می‌گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برگزاری ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دو رویکرد فرهنگی و ورزشی مدنظر قرار دارد  که فرصت مناسبی در راستای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و اجرایی استان است که این رویکرد نه تنها معرف استان مرکزی به عنوان استان صنعتی، بلکه به عنوان زادگاه امام خمینی (ره) است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.