۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 885765

دادستان عمومی و انقلاب ساوه گفت: ۴۱ حلقه چاه غیر مجاز سال گذشته پر شده است و اراضی ملی زیادی نیز از دست متصرفین آزاد شده اند و در خصوص آب سد نیز که وضعیت نامناسبی دارد ورود کرده و نشستی در این خصوص برگزار خواهد شد تا موضوع را بصورت کارشناسی بررسی کنیم.

۴۱ حلقه چاه غیر مجاز در ساوه پلمب شد

به گزارش قدس انلاین،  محمودرضا سازنده صبح امروز با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: بیانات رهبر انقلاب و امام راحل در خصوص دستگاه قضا نشان از اهمیت این سیستم و وظایفی که بر دوش کارکنان است، می‌باشد و ما تمام تلاش خود را برای احقاق حق به کار خواهیم بست.

وی افزود: با توجه به منویات رهبر انقلاب در خصوص گسترش عدل و داد و احقاق حق، شورای پیشگیری از وقوع جرم فعال‌تر شده است که با برگزاری جلسات متعددی در خصوص موضوعات مختلفی چون محیط زیست، حقوق عامه، اراضی ملی، آرد نان و ....  نتایج خوبی را در جامعه شاهد بودیم.

با توجه به منویات رهبر انقلاب در خصوص گسترش عدل و داد و احقاق حق، شورای پیشگیری از وقوع جرم فعال‌تر شده است 

دادستان عمومی و انقلاب ساوه با بیان اینکه سیاست اصلی قوه قضاییه تکریم ارباب رجوع است، ادامه داد: در بحث حفظ حقوق بیت المال به نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، منابع آب، محیط زیست و سایر دستگاه‌ها اعلام شده است که قبل از وقوع جرم جلوی آن را بگیرند و اجازه ندهند جرمی شکل بگیرد که منتهی با تشکیل پرونده و رسیدگی در دستگاه قضایی شود.

سازنده با بیان اینکه ابزار قوه قضاییه تنها بر طبق قانون انجام می‌شود،گفت: بعضا در برخی مسائل مثل ساماندهی متکدیان دچار برخی چالش‌های قانونی هستیم و برای ساماندهی کودکان کار نیز جایگاهی در نظر گرفته شده است که در آینده با ساخت و افتتاح آن تا دست قوه قضاییه در این زمینه بیشتر باز می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات موجود در اداره ثبت بیان کرد: یکی از مشکلات عمده اداره ثبت کمبود نیرو است که ضربه محکمی به شهرستان ساوه زده است که این موضوع را به صورت مکتوب به متولیان امر ارجاع داده‌ایم که با رفع کمبودها می‌توانیم رضایتمندی مردم را بالا ببریم.

دادستان ساوه با بیان اینکه مردم این روزها نیاز به امیدآفرینی دارند، خاطرنشان کرد: دیدگاه دستگاه قضایی استقبال از نقدهای منصفانه است اما اگر رسانه‌ای، شخص یا گروهی را بصورت عمدی تخریب کند و یا به وی توهین کند در صورت وقوع شکایت به آن رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حکم نهایی برخی جرایم مشخص شده در قانون اجازه انتشار دارد، گفت: راجع به بحث فساد دادستانی با تمام توان ورود خواهد کرد و هر گزارش واصل شده را تا حصول نهایی بررسی می‌کند و اگر دلایل و مستنداتی بر آن پیدا شد با جدیت به آن رسیدگی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب ساوه در خصوص حقوق عامه نیز گفت: بیش از ۴۱ حلقه چاه غیر مجاز سال گذشته پر شده است و اراضی ملی زیادی نیز از دست متصرفین آزاد شده اند و در خصوص آب سد نیز که وضعیت نامناسبی دارد ورود کرده و نشستی در این خصوص برگزار خواهد شد تا موضوع را بصورت کارشناسی بررسی کنیم.

به گفته مسئولان قضایی ساوه، تجدید میثاق با شهدا، دیدار با امام جمعه، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه، بازدید قضات از زندن ساوه و بررسی مشکلات زندانیان، حضور در دو مسجد برای دیدار چهره به چهره با مردم، بازدید از واحدهای دانش بنیان قوه و همچنین تقدیر از کارکنان برتر و خانواده‌های قضات از اهم برنامه های گرامیداشت هفته قوه قضایی در ساوه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.