رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت:با انجام مراحل ارزیابی سلامت و آمادگی تحصیلی، ۱۲۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان این استان، شناسنامه سلامت برای ثبت نام در مدارس را دریافت کردند.

۱۲۵ هزار نوآموز خراسان رضوی شناسنامه سلامت گرفتند

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی اظهار کرد: تا کنون نوبت گیری ۱۳۵ هزار و ۳۲۰ نوآموز در سامانه مربوط به طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام شده است که کار ارزیابی سلامت ۱۲۵ هزار نفر تمام شده و بقیه نیز در حال انجام است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان این که ثبت نام قطعی در پایه اول ابتدایی صرفا در صورت برخورداری نوآموزان از شناسنامه سلامت امکان پذیر است ادامه داد: با توجه به این که پیش بینی سنجش ۱۴۸ هزار نوآموز را در سال تحصیلی آینده داریم، مهلت اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان استان که تا پایان خرداد ماه تمدید شده بود، بار دیگر به مدت ۱۰ روز ادامه یافت.

وی گفت: به والدینی که هنوز به مدرسه مراجعه و یا ثبت نام در سامانه سنجش سلامت نکرده‌اند توصیه می شود در کوتاهترین زمان یان کار را انجام دهند.

روحانی با بیان این که ۱۰ درصد نوآموزان ارزیابی شده برای تکمیل مراحل سنجش تخصصی به پایگاههای تخصصی معرفی شدند افزود: این گروه، نوآموزانی هستند که در زمینه بینایی، شنوایی و یا آمادگی تحصیلی به بررسی‌های تخصصی‌تری نیاز دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی اضافه کرد: ۱۴۷ پایگاه سنجش سلامت در خراسان رضوی مجری این طرح است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.