‌مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه زمستان سال گذشته در تامین گاز ‌استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی مشکل داشتیم، گفت: قرار است خراسان جنوبی ‌به خط هفتم سراسری گاز در سیستان و بلوچستان متصل شود.

خراسان جنوبی ‌به خط هفتم سراسری گاز متصل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  مجید چگینی صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز دشتک - نهبندان افزود: امروز شاهد شروع عملیات اجرایی تقویت شبکه انتقال گاز شرق کشور هستیم. جناب رئیسی نیز در سفر به خراسان جنوبی به اجرای هر چه سریع‌تر این موضوع تاکید داشتند و نمایندگان و مسئولان استان نیز پیگیر این موضوع بودند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در این راستا و با توجه به اینکه زمستان گذشته در تامین گاز در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی مشکل داشتیم (البته با تلاش همکاران در شرکت گاز خراسان جنوبی در خدمات‌رسانی به مردم وقفه‌ای پیش نیامد) بر آن شدیم امروز این عملیات اجرایی شود.

وی گفت: شرق و شمال شرق کشور باید از جهت زیرساخت‌های انتقال گاز تقویت شوند که در این راستا برنامه‌های مختلفی در دستور کار است که یکی از برنامه‌ها عملیات خط لوله انتقال گاز دشتک به نهبندان است که قرار است خراسان جنوبی را به خط هفتم سراسری گاز در سیستان و بلوچستان متصل کند.

چگینی همچنین از در دست اقدام بودن خط لوله انتقال تربت حیدریه به دیزباد خبر داد داد و گفت: خط انتقال گاز تربت جام به صالح آباد نیز در دست اجراست و خط سراسری یازدهم نیز در دستور بوده و پیش‌بینی شده تا بیرجند ادامه داشته باشد.

معاون وزیر نفت بیان کرد: برای اجرای خط انتقال دشتک به نهبندان ۱۸ ماه در نظر گرفته شده که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات، این طرح تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

چگینی اظهار داشت: برنامه‌هایی که در دستور کار قرار داده‌ایم قطعا موجب پایداری خدمات‌رسانی گاز به منطقه شرق و شمال شرق کشور خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.