معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مطالبات رتبه‌بندی ۴۲ هزار نفر از معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ که تا کنون پرداخت نشده بود در مرحله پرداخت است.

مطالبات رتبه‌بندی ۴۲۰۰۰ معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود

صادق ستاری‌فرد درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی بازنشستگان سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: برای پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ با سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی هماهنگی‌های لازم انجام و اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شد.

وی افزود: کسورات سهم صندوق و مطالبات به جا مانده بازنشستگان سال ۱۴۰۰ که مشمول رتبه‌بندی هستند، به‌زودی پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برای پرداخت معوقات به ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که تأمین شد و بخشی از آن را بابت سهم کسورات تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری است و بخشی نیز به مطالبات معلمان بازنشسته اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰ در تاریخ اول مهر بازنشسته شدند و به دلیل یک روز اختلاف مشمول رتبه‌بندی نشده بودند، فرآیند محاسبه معوقات آن ها به زمان بیشتری نیاز داشت و تلاش می‌کنیم مطالبات به زودی پرداخت شود.

گفتنی است طبق قانون رتبه‌بندی، افرادی که از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ (اجرای قانون رتبه‌بندی) بازنشسته شدند می‌توانند از مزایای رتبه‌بندی متناسب با رتبه اکتسابی برخوردار شوند و احکام بازنشستگی آن ها برابر مقررات اصلاح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.