مدیر آموزش و پروش قائمشهر مسائل پیش آمده در روند برگزاری آزمون سمپاد در این شهرستان را تشریح کرد.

ماجرای تخلف در روند برگزاری آزمون سمپادقائمشهر

به گزارش قدس آنلاین، سمپاد یا همان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بر امور تحصیلی دانش‌آموزان با بهره هوشی بالا نظارت دارد و در هر سال یک‌بار برای ورود دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم آزمون سراسری برگزار می‌کند.

فیلم‌هایی از دانش‌آموزان قائمشهری در فضای مجازی درحالی دست به دست می‌شود که از ️تخلف در آزمون تیزهوشان قائمشهر گلایه‌ای مبنی بر اینکه از سوی مسؤولان مرکز آزمون پژوهش‌سرا(هنرستان هنر) آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر  در حین برگزاری آزمون تخلف صورت گرفته است و دانش‌آموزان و خانواده‌شان خواستار پیگیری موضوع شده‌اند.

براساس اظهارات دانش‌آموزان دفترچه آزمون یک‌بار به اشتباه توزیع شد و بار دوم زودتر از اتمام زمان برگه‌ها جمع‌آوری شد و حین امتحان به دانش‌آموزان استرس زیادی وارد شد که مورد اعتراض دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفت‌.

جعفر عموزاده مدیر آموزش و پروش قائمشهر در این‌باره گفت: برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ( سمپاد ) روز پنج‌شنبه  یکم تیرماه در یکی از ۶ مدرسه حوزه اجرا، با پیش‌بینی‌های صورت گرفته مدرسه مورد نظر به‌عنوان یکی از مراکز حوزه اجرا به‌عنوان مدرسه نوساز با امکانات مناسب و قابل دسترسی راحت در مرکز شهر انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در روز آزمون تمام موارد به نحو درست و مطابق زمان‌بندی شروع شد، افزود: دفترچه اول به مدت زمان ۷۵ دقیقه بین دانش‌آموزان توزیع شد، اما با بی‌دقتی عوامل اجرایی برگزاری آزمون مدرسه در جمع‌آوری دفترچه اول زمان ۷۵ دقیقه رعایت نشد و ۱۵ دقیقه زودتر جمع‌آوری و دفترچه دوم توزیع شد.

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر اضافه کرد: بعد از چند دقیقه عوامل اجرایی متوجه اشتباه شده و در جهت جبران زمان از دست رفته بعد از اتمام زمان دفترچه دوم، دفترچه اول را مجدداً بین دانش‌آموزان توزیع، تا جبران کسری ۱۵ دقیقه صورت گرفته باشد.

عموزاده تصریح کرد: با اطمینان اعلام می‌کنیم دفترچه اول مجدداً در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت و زمان از دست رفته جبران شد و پاسخگویی توسط دانش‌آموزان صورت گرفت و حقی از دانش‌آموز در جابه جایی زمان تضییع نشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.