رئیس دستگاه امنیتی لهستان همزمان با تحولات داخلی روسیه گفت که اوضاع در این کشور را زیر نظر دارد.

رئیس دستگاه امنیتی لهستان: تحولات روسیه را رصد می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دستگاه امنیتی لهستان روز شنبه گفت که لهستان به همراه متحدانش اوضاع روسیه را زیر نظر دارد.

به گزارش منابع خبری، «یاک سیویرا» دستگاه امنیتی  لهستان بعدازظهر شنبه به وقت تهران در توییتی نوشت: «نیروهای مسلح لهستان از فوریه ۲۰۲۲ در آمادگی دائم هستند و سطح آن در واکنش به رویدادهای اخیر در روسیه تغییر نکرده است.»

«یوگنی پریگوژین» فرمانده نیروهای «واگنر» از روز جمعه شورش مسلحانه را علیه نیروهای ارتش روسیه آغاز کرده است. تحرکات گروه واگنر در شرایطی انجام شده که نیروهای روسیه در ۲۰ روز گذشته موفق شده‌اند با تحمیل تلفات و خسارات سنگین به نیروهای اوکراینی، ضدحملات آن‌ها را که به پشتوانه کمک‌ها و تسلیحات پیشرفته غربی انجام می‌شود، دفع کنند.

رئیس دستگاه امنیتی لهستان در ادامه گفت: «ما با مشورت با متحدان اوضاع را رصد می‌کنیم.»

پیش از این، ارتش لهستان حصار سه لایه‌ای را از سیم‌های خاردار به ارتفاع دو و نیم متر و عرض سه متر در مرز با روسیه ایجاد کرده بود.

رئیس دستگاه امنیتی لهستان: تحولات روسیه را رصد می‌کنیم

سیویرا در توییت خود تاکید کرد که تحولات جاری در روسیه را به عنوان «یک موضوع داخلی» تلقی می‌کند.

تنش روسیه با لهستان به دلیل جنگ در اوکراین بیشتر شده است. ورشو که خود را یکی از متحدان کی‌یف می‌داند در مارس ۲۰۲۲، لهستان اعلام کرد که ۴۵ دیپلمات روس مظنون به کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه را اخراج می‌کند(جزئیات بیشتر).

همزمان با تحولات روسیه، رئیس جمهور گرجستان از بیم مهاجرت‌های احتمالی دستور نظارت و کنترل بیشتر برمرزهای شمالی این کشور با روسیه را صادر کرد. «سالومه زورابیشویلی» رئیس جمهور گرجستان روز شنبه در توییتی نوشت که با توجه به تحولات روسیه، نظارت دقیق  در مرزها در حال انجام است. این کشور ازشمال با روسیه هم‌مرز است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در واکنشی تند به تحولات اخیر و با اشاره به اقدامات  گروه واگنر و یوگنی پریگوژین، این اقدامات را «خیانت در داخل کشور» و «شورش مسلحانه» خواند.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.