رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل اینکه در بسیاری از مدارس غیر دولتی مراجعه‌کننده بیش از ظرفیت است، به دنبال این هستیم که برای ایجاد نوبت دوم در این مدارس مجوز بگیریم تا با شهریه‌ای کمتر از نوبت صبح راه‌اندازی شود.

احتمال اضافه شدن نوبت دوم به مدارس غیردولتی/ میزان شهریه نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش قدس خراسان، غلامرضا نیک‌پور در خصوص شهریه مدارس غیر دولتی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۴۳۶ مدرسه غیر دولتی با تعداد ۱۸۵ هزار و ۱۱۴ دانش‌آموز شامل ۸۶ هزار و ۵۶۵ دختر و ۹۸ هزار و ۵۴۸ پسر داشتیم که در مجموع ۱۲.۸۹ درصد دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دادند. تعداد مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۰-۱۴۰۱، ۸.۲۹ درصد و تعداد دانش‌آموزان نیز ۱۵.۹۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه شهریه اکثر مدارس غیر دولتی استان براساس پارامترهای ۱۳گانه از طرف وزارتخانه تعیین و ابلاغ شده است، عنوان کرد: میزان شهریه نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته که این مبلغ مربوط به شهریه ثابت است.

وی افزود: شهریه‌های مکمل و فوق برنامه براساس توافق با اولیا انجام می‌شود. مدارس کلاس‌هایی را پیش‌بینی می‌کنند که ولی دانش‌آموز براساس پیشنهاد انجمن اولیا می‌تواند شرکت کند. اگر دانش‌آموزان در این کلاس‌ها شرکت کردند، هزینه اضافه می‌شود. این مبلغ داوطلبانه بوده و اجباری برای پرداخت نیست.

نیک پور بیان کرد: امسال اجاره ملک، نرخ حق‌التدریس همکار براساس قوانین و بیمه افزایش پیدا کرده، علاوه بر این کیفیت‌بخشی آموزشی، توانمندسازی همکاران و مسائلی از این قبیل اتفاق افتاده که موجب شده درصدی به شهریه اضافه شود. 

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما ظرفیت خالی در مدارس غیر دولتی نداریم، تصریح کرد: به دلیل اینکه در بسیاری از مدارس غیر دولتی مراجعه‌کننده بیش از ظرفیت است، به دنبال این هستیم که برای ایجاد نوبت دوم در این مدارس مجوز بگیریم تا با شهریه‌ای کمتر از نوبت صبح راه‌اندازی شود.

وی گفت: ما شهریه ثابت را به صورت رسمی به مدارس اعلام کردیم. مدارس موظف هستند میزان شهریه ابلاغی را روی بنر و در دید اولیا قرار دهند. علاوه بر این والدین می‌توانند میزان شهریه را از طریق سامانه مدارس نیز مشاهده کنند. برای شهریه مکمل نیز در صورت تمایل به شرکت در این کلاس‌ها باید قراردادی امضا و هزینه پرداخت شود. همچنین ما سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۱۰۳۱۰ را برای پیگیری مشکلات اولیا در خصوص مدارس غیر دولتی در استان داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.