مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: توفان و ریزگرد طی چهار روز گذشته در سیستان ۳۳۰ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان کرده است.

توفان در سیستان ۳۳۰ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجید محبی  اظهارداشت: وقوع توفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان طی سه روز گذشته ۳۳۰ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده است‎.

وی بیان کرد: در مجموع ۲۷۳ نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی بهره‌مند و از بیمارستان مرخص شدند و ۵۷ نفر همچنان بستری هستند.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با شدت بیشتر از روز گذشته سوم تیر در نیمه شمالی این استان آغاز شده تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

علی ملاشاهی  اظهارداشت: در این مدت سرعت وزش باد به حدود۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که علاوه بر افزایش ذرات معلق در هوای منطقه، کاهش دما را به همراه دارد.

وی ادامه داد: همچنین در زمان توفان در جاده‌های ارتباطی روستایی و مرزی منطقه سیستان کاهش دید سبب کندی عبور و مرور می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بهتر است در زمان توفان افراد به ویژه کسانی که دچار بیماری های قلبی و تنفسی دارند از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

وی بیان کرد: طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان برخی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.