مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: ما لیست درآمد هزینه هایمان را نمی‌توانیم شفاف کنیم، حسابرس قانونی داریم که توسط شورای استان تعیین میشود و پس از بررسی صورتهای قانونی نتیجه را اعلام می‌کند.

 لیست درآمد هزینه هایمان را نمی‌توانیم شفاف کنیم!

به گزارش قدس خراسان، سود ۱۱۱ میلیاردی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی موضوعی است که مدیرعامل این سازمان چندی پیش در همایش گرامیداشت روز شهردار که در برج سپید برگزار شد، از آن خبر داد.

موسی الرضا حاجی بگلو، نایب رئیس شورای شهر مشهد نیز در این نشست، سازمان همیاری‌ها را بازوی توانمند شهرداری‌های استان توصیف کرد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد مجموعه سازمان همیاری‌ها یک میلیارد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۴۸میلیارد رسیده است.

جزئیات و چگونگی رشد جهشی درآمد و سود سازمان همیاری‌ها آن هم در شرایط بحرانی اقتصاد در همه بخش‌های کشور، موضوعی است که از مدیرعامل این سازمان پیگیری می‌کنیم.

محمدرضا تازیکی در پاسخ به این پیگیری می‌گوید: ما لیست درآمد هزینه‌هایمان را نمی‌توانیم شفاف کنیم، حسابرس قانونی داریم که توسط شورای استان تعیین می‌شود و پس از بررسی صورت‌های قانونی نتیجه را اعلام می‌کند.اگرچه وی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ از سود ۱۱۱ میلیارد تومانی خبر داده بود اما حالا عنوان می‌کند: سود سال قبل سازمان همیاری‌های شهرداری آخر تیرماه توسط حسابرس قانونی اعلام خواهد شد، این سود از محل ایجاد درآمدهای پایدار جدید، فعالیت‌های بازرگانی، درآمدهای جدید در مرز مثل توسعه بازارچه‌های مرزی حاصل شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس درخصوص جزئیات بیشتر درآمدهای پایدار تصریح می‌کند: ما که نمی‌توانیم همه قراردادهایمان را به شما نشان دهیم، این سازمان یک سازمان بازرگانی است و برای شهرداری خرید و فروش می‌کند، مثلاً قیر، لاستیک و وسایل پارکی خریداری می‌کنیم که خودش برای سازمان محل درآمد است؛ این درآمد در واقع حق الزحمه فعالیت‌های بازرگانی است که سهم سود مشخصی دارد. 

فروش فراورده‌های نفتی (گازوئیل) در جایگاه‌های مرزی دوغارون، کنترل باک خودروها و کشفیات سوخت قاچاق، طرح ساماندهی و نوبت‌دهی کامیون‌های افغانستانی، افزایش کارآیی کارکنان و کاهش هزینه‌های سازمان همیاری‌ها و کشتارگاه صنعتی دیگر محل‌های درآمدی سازمان همیاری بود که تازیکی به آن اشاره کرد.

وی اضافه می‌کند: همچنین بخشی از سود ما از طریق شرکت همیارسازه است که فعالیت‌های عمرانی انجام می‌دهد. تولید کف‌پوش‌های پارکی با شرکت توسعه گردشگری و دانشگاه علمی کاربردی دیگر فعالیت‌های ماست که سودهای همه این زیرمجموعه‌ها به سازمان همیاری‌ها می‌رسد.  مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که آیا این قراردادهای سازمان همیاری در سایت این سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود؟ می‌گوید: خیر، ما یک نهاد عمومی غیردولتی هستیم و لازم نیست مطالب را به اطلاع عموم برسانیم، اطلاعات را در اختیار نهادهای نظارتی قرار داده‌ایم.

تازیکی که در آن جلسه(۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱) از افتتاح ۱۳۰ بازارچه مرزی در سه ماه آینده خبر داده بود، حالا پس از طی شدن این مدت می‌گوید: بازارچه‌های مرزی حدود ۲۵ درصد پیشرفت داشته و حدود سه ماه دیگر در شهریورماه افتتاح می‌شود، ۱۶۰ مغازه را یک ماهه که نمی‌توانیم بسازیم. مشکلات اداری کار را با تأخیر مواجه کرد.

وی یادآور می‌شود: مراحل احیای کارخانه ژلاتین که ۱۲ سال تعطیل بوده به اتمام رسیده و منتظر افتتاح رسمی آن هستیم. 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی راه‌اندازی کارخانه ژلاتین آریا، توسعه همکاری با شهرداری مشهد و شهرداری‌های استان و پروژه ساخت ۱۹۰واحدی مسکن را جزو برنامه‌های سال ۱۴۰۲ عنوان و پیش‌بینی می‌کند: سود سازمان امسال با رشد دو برابری نسبت به سال گذشته به حدود ۲۰۰ میلیارد خواهد رسید.

خبرنگار: مـعـصـومـه مـؤمنیـان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.