وزارت اقتصاد اعلام کرد: ۴۴۲ هزار و ۹۱۸ درخواست مجوز از ابتدای سال جاری یعنی ۶ فروردین ماه تا اول تیر ماه امسال در درگاه ملی مجوزها ثبت و به‌صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شده است.

صدور ۴۴۳ هزار درخواست مجوز برخط از درگاه ملی مجوزها در بهار ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، ۴۴۲ هزار و ۹۱۸ درخواست مجوز از ابتدای سال جاری یعنی ۶ فروردین ماه تا اول تیر ماه امسال در درگاه ملی مجوزها ثبت و به‌صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شده است. تعداد کل درخواست‌ها در این مدت زمانی یک میلیون و ۸۴ هزار و ۷۹۱ درخواست بوده است که حاکی از صدور برخط حدود ۴۱ درصد مجوزها به صورت برخط است.

همچنین در دوره مورد بررسی ۴۸۰ هزار و ۶۶۵ درخواست مجوز توسط دستگاه‌ها رد شده و یا با انصراف مواجه شده است؛ ۱۵۵ هزار و ۲۶۵ مجوز نیز در دست بررسی است و ۱۰۶ هزار و ۱۵۳ درخواست با تاخیر در بررسی مواجه بودند.

بیشترین درخواست صدور مجوز همچنان مربوط به وزارت تعاون (مشاغل خانگی) با ۳۷۶ هزار و ۵۶۰ مجوز و کمترین درخواست نیز در بین دستگاه‌هایی که به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند، مربوط به شهرداری‌های کلانشهرها با ۱۷ درخواست صدور مجوز است.

همچنین در سه ماه ابتدایی امسال، شاخص پاسخگویی به موقع به درخواست‌ها ۹۰.۲ درصد بوده، تعداد کل عناوین مجوزها برای ۳۵ دستگاه، سازمان و وزارتخانه ۴ هزار و ۴۵۶ عنوان بوده که وزارت صمت/اتاق اصناف با ۲ هزار و ۸۵۳ عنوان مجوز، بیشترین عنوان مجوز را در بین کل دستگاه‌ها دارد و وزارت تعاون با ۵۱۱ عنوان جایگاه دوم بیشتر عنوان مجوز را بین ۳۵ دستگاه به خود اختصاص داده است.

درصد اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها ۹۷.۲ درصد است که ۸ دستگاه صندوق نوآوری، سازمان انرژی اتمی، معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان استاندارد، وزارت نیرو، وزارت تعاون (مشاغل خانگی)، سازمان صدا و سیما، وزارت نفت و اتاق بازرگانی ایران به صورت ۱۰۰ درصد و کامل به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند و درصد اتصال ۴ نهاد و دستگاه، سازمان نظام مهندسی ساختمان، کارشناسان رسمی دادگستری، سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه جمعاً با ۱۱ عنوان مجوز به درگاه ملی مجوزهای کشور صفر بوده است.

همچنین چهار دستگاه «صندوق نوآوری»، «سازمان انرژی اتمی»، «معاونت علمی» و «سازمان حفاظت محیط‌ زیست» هیچ تأخیری در بررسی درخواست‌های ارجاع شده نداشته‌اند و «سازمان انرژی اتمی» و «وزارت نیرو» تنها یک مورد تأخیر در بررسی داشته‌اند.

درنهایت در رتبه‌بندی کل دستگاه‌ها، نهادها، سازمانها و وزارتخانه‌ها، از بین ۳۵ دستگاه، «صندوق نوآوری»، «سازمان انرژی اتمی»، «معاونت علمی» و «سازمان حفاظت محیط‌ زیست»، «سازمان استاندارد» و «سازمان حفاظت محیط زیست» با ۱۰۰ امتیاز (امتیاز کامل) رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌اند و ۵ دستگاه «قوه قضائیه»، «سازمان نظام مهندسی ساختمان»، «کارشناسان رسمی دادگستری»، «سازمان اداری استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» بدون امتیاز در قعر جدول رتبه‌بندی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.