افتتاح ۲ پروژه در فاز ۳ پرند و همچنین کلنگ‌زنی احداث ۲ مجموعه ورزشی و ایستگاه آتش‌نشانی در فازهای ۳ و ۴ پیش از ظهر امروز و با حضور حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و برخی مسؤولان انجام شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴ مجموعه در پرند

به گزارش قدس آنلاین، پیش از ظهر امروز و با حضور حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و برخی مسؤولان استانی و شهرستانی ۲ پروژه در فاز ۳ پرند افتتاح و همچنین کلنگ احداث ۲ مجموعه ورزشی و ایستگاه آتش‌نشانی در فازهای ۳ و ۴ بر زمین زده شد.

حجت‌الاسلام سید حسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان رباط‌کریم و پرند ظرفیت‌های فراوانی دارند، البته این ظرفیت‌ها به دلیل عدم سیاستگذاری درست در کلان کشور شکل گرفته است که نباید شکل می‌گرفت. 

وی ادامه داد: نباید پرند و رباط‌کریم اینقدر بزرگ شود، مسؤولان می‌گویند هر ۶ ماه ۲۰ درصد به جمعیت شهر پرند اضافه می‌شود که این مسأله به چالش‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور باز می‌گردد؛ چرا که نباید ما شاهد مهاجرت‌ها باشیم. 

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطاب به مسؤولان و اعضای شورای اسلامی شهر گفت: به نحوی در حوزه بزرگ عمرانی پرند برنامه‌ریزی کنید تا اگر ۵ سال بعد، ١٠ سال بعد و یا نیم قرن بعد این مقطع مدیریت شهر پرند را تحلیل کردند، اظهار کنند که بیش از ۷۰ یا ۸٠ درصد تصمیمات درست بوده و ده‌ها نقد کنارش نگذارند و این کار سختی است که نیازمند به اتاق‌های فکر، اندیشه‌ورزی و مطالعه است.

حجت‌الاسلام ابوترابی با بیان آنکه از شهردار پرند درخواست دارم تا از نیروهای عالمی که در پرند و رباط‌کریم حضور دارند دعوت به عمل آید، بیان داشت: کم نیستند نیروهایی که آماده‌اند در ماه یا هفته زمان‌هایی را به‌صورت رایگان برای مشاوره به شهرداری و یا فرمانداری اختصاص دهند.

در بخش دیگری از مراسم حمیدرضا اله‌یاری، شهردار پرند نیز با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های امروز اظهار کرد: از زمان واگذاری مدیریت فاز ۳ به شهرداری، چندین پروژه زیرساختی و کاربردی را در این فاز کلید زده‌ایم؛ از جمله پارک یک هکتاری سعدی و اولین میدان میوه‌وتره‌بار با ۴۰ غرفه که مورد نیاز و درخواست مردم شهر پرند بوده در فاز ۳ که امروز و در این مراسم افتتاح می‌شوند.

وی افزود: همچنین ساخت مجموعه ورزشی چند منظوره فاز ۳ در زمینی به مساحت ۹۰۰۰ متر مربع و احداث ایستگاه جدید آتش‌نشانی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع در فاز ۴ از دیگر پروژه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر پرند است که امروز کلنگ آن بر زمین زده می‌شود.

شهردار پرند با اشاره به افتتاح پارک سعدی و میدان میوه و تره بار شهرداری در فاز ۳ تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سرانه‌های خدماتی، رفاهی، تفریحی، ورزشی، فضای سبز از مهمترین اولویت‌های شهرداری پرند است و با افتتاح این دو پروژه که در مرکز پرند و در فازهای تحت مدیریت شهرداری قرار دارند، سعی کردیم بخشی از نیازهای مهم شهروندان را مرتفع کنیم.

اله‌یاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بودجه تصویبی شورای اسلامی شهر برای سال ۱۴۰۲، ۹۰۰ میلیارد در نظر گرفته شده که مدیریت شهر برابر همان مبلغ نیز پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ایم.

وی همچنین در خصوص پروژه دریاچه مصنوعی که سال‌هاست معطل مانده است، گفت: روند ساخت دریاچه مصنوعی پرند مورد بررسی قرار گرفته و  مباحث فنی و تامین منابع مالی آن مشخص شده است، همچنین مسیر آزادی به جاده قدیم ساوه که معضل ترافیکی مردم شهر خصوصا کارکنان شهرک صنعتی پرند بود، به زودی طی هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

شهردار پرند در پایان خاطرنشان کرد: توسعه‌ متوازن و توزیع‌ عادلانه امکانات همواره به عنوان دغدغه جدی شهرداری و شورای اسلامی شهر به شمار می‌رود و امیدواریم بتوانیم با پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در سطح شهر، رضایت شهروندان را کسب نموده و در مسیر پیشرفت و آبادانی شهر گام برداریم.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.