رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از فعالیت ۴۲ مدرسه سمپاد در ۱۰ شهر خوزستان خبر داد.

تنها ۱۳ منطقه خوزستان مدرسه سمپاد دارند/ لزوم بازبینی در آمار مناطق آموزشی

به گزارش قدس انلاین، سیدمراد میرسالاری  با اشاره به وضعیت مدارس سمپاد در استان خوزستان، اظهار کرد: هر ساله آزمون استعدادهای درخشان ویژه دانش‌آموزان پایه ششم و نهم برای ورود به پایه بالاتر در مدارس استعدادهای درخشان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در صورت کسب نمره لازم و تعیین شده، می‌توانند وارد این مدارس شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۹ شهرستان در استان خوزستان مدرسه سمپاد دارند. علاوه بر این تعداد، چهار ناحیه آموزش و پرورش اهواز نیز مدارس استعدادهای درخشان دارند و در واقع تنها ۱۳ منطقه آموزشی در استان خوزستان مدارس سمپاد دارند که در مجموع، ۴۲ مدرسه هستند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اضافه کردن مدارس جدید در دیگر شهرستان‌ها با توجه به آیتم‌ها و شرایط راه‌اندازی مدارس استعدادهای درخشان در همان شهرستان انجام می‌شود، از جمله اینکه تعداد دانش‌آموزان پایه‌های‌ ششم و نهم به حد نصاب برسد و امکانات آموزشی و نیروی انسانی قوی وجود داشته باشد و در این صورت می‌توان مدرسه سمپاد ایجاد کرد.  

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما بازبینی در آمار مناطق و نواحی چهارگانه اهواز است تا بتوانیم به عدالت آموزشی در سطح استان خوزستان برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.