سرپرست اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری بوشهر گفت:رصد و پایش تمامی مناقصات، مزایده‌ها و واگذاری اراضی دولتی و ملی در دستور کار است.

پایش مناقصه‌ها و مزایده‌ها در بوشهر/ واگذاری اراضی رصد می‌شود

به گزارش قدس انلاین، ، سید حسن موسوی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظر به حساسیت افکار عمومی و پیگیری مثبت و منطقی رسانه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در خصوص برخی واگذاری‌های اراضی صورت گرفته، نظارت دقیق در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مزایده‌های انجام شده در دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و یا شرکت‌ها نفتی مستقر در استان بوشهر با وجود اعتراضات مکرر به قیمت‌های بسیار نازل، موجب اقدام مؤثری از جانب برخی متولیان در راستای صیانت از بیت‌المال و حقوق عامه نشده است.

سرپرست اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر افزود: بر اساس گزارشات شفاهی و کتبی واصله، در مناقصات نیز در احراز اهلیت برنده مناقصه تخلفات عدیده‌ای صورت گرفته و هیچ توجهی به تخصص و توان مالی و حرفه‌ای متناسب با فعالیت مطمح نظر انجام نشده است.

موسوی در ادامه بیان کرد: فارغ از ایرادات وارده به اصل قرارداد، روند مزایده و مناقصه و واگذاری اراضی، بعضاً اشخاص در اجرای مفاد قراردادهای منعقده نیز تخلفات کثیری دارند و از تعهدات خویش به خصوص تعهدات مالی عدول کرده که به دلیل عدم پیگیری‌های مؤثر، مستمر و با کیفیت واحدهای حقوقی در طرح دعوی یا اقامه شکایت کیفری توسط دستگاه‌های اشارت رفته و عدم نظارت محسوس و نامحسوس واحدهای بازرسی و غیره در دستگاه اجرایی، موجبات تضییع بیت المال و ایجاد تعهدات مالی زائد بر ذمه دولت را فراهم می‌سازند.

وی تصریح کرد: این مجموعه در راستای صیانت از بیت‌المال و حقوق عامه، آمادگی خود را برای هرگونه مساعدت و معاضدت قضائی دستگاه‌های اجرایی در تمامی پرونده‌های تشکیل شده مشروط به درخواست کتبی آنان اعلام می‌کند.

سرپرست اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر اضافه کرد: مدیرانی که در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و سوداگران اراضی دولتی با دیده اغماض نگریسته و یا کرنش نشان داده‌اند را در شاخص‌های ارزیابی عملکرد مورد بررسی قرار می‌دهیم و یقیناً علاوه بر هیأت بدوی تخلفات ذیربط، به استناد دستور العمل نحوه مقابله با ترک وظایف مدیران و کارکنان دولت و سایر قوانین موضوعه، نسبت به معرفی آنان به مراجع قضائی برای تعقیب کیفری اقدام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.