معاون اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: شهربازی‌ها برای تجهیزات استاندارد باید مجوز بهره‌برداری سالانه بگیرند.

شهربازی‌ها باید برای تجهیزاتشان مجوز بهره‌برداری سالانه بگیرند

به گزارش قدس خراسان، فرشاد فیروزآبادی امروز در ورکشاپ تخصصی شهربازی در مشهد، اظهار کرد: استاندارد و تجهیزات شهربازی در مشهد این گونه است که استانداردهای زمین‌های بازی کودکان در پارک‌ها زمین‌های بازی و مهدهای کودک، شهربازی‌های مسقف و روباز و اماکنی که کاربری تجاری دارند، مشمول استانداری اجباری است، بنابراین بهره‌بردار موظف است در سامانه نظارتی تجهیزات بازی ثبت نام و پس از گرفتن یوزر و پسورد تجهیزاتش را معرفی کند و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به تکمیل‌ترین تجهیز استاندارد برساند.

معاون اداره کل استاندارد خراسان رضوی افزود: اولین مورد در این امر تجهیز استاندارد که مشمول استانداردهای اجباری است و دومین مورد شهربازی استاندارد که تفاوت ریشه‌ای دارند با هم اینکه مدیریت شهربازی‌ها با درایت و آینده‌نگری که دارد و برای کارخود احترام خاصی قائل است و می‌خواهد مردم با ایمنی و استاندارد کامل تفریح کنند مهم‌ترین دیدگاهی است که در این زمینه می‌توان فعالیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شهربازی هر وسیله متناسب با فضای استاندارد آن محیط انتخاب می‌شود مانند نصب وسایل بزرگ که بر روی زمین صورت می‌گیرد و باید بستر محکم و مقاومی داشته باشد تا بتواند وزن دستگاه‌های سنگین شهربازی را تحمل کند و همچنین در شهربازی سرپوشیده هم وسایل را متناسب با ارتفاع ساختمان تجاری و مقدار وزنی که ساختمان می‌تواند تحمل کند، انتخاب می‌کنند؛ این درحالی است که ابعاد استاندارد شهربازی متفاوت است.

فیروزی آبادی از سه شهربازی در استان که به صورت ریشه ای استاندارد ساخته شده و تمام تجهیزات آن استاندارد است خبرداد و افزود: هر سه ماه بازرسی در جهت استاندارد بودن تجهیزات انجام می‌شود و نباید متوقع بود که شهربازی تمام استانداردها را داشته باشد.

معاون اداره کل استاندارد خراسان رضوی استاندارد را یک فرایند جامع نگر دانست و ادامه داد: زمانی که فضای شهربازی استاندارد و ایمن باشد، مشخص می‌شود و سیستم قضایی ما به گونه‌ای است که در صورت بروز حادثه در مکان‌های بازی، دیه‌ای در نظر می‌گیرد و افراد مدیر در آن مجموعه نیز مقصر هستند که این موضوع بسیار مهم است و باید با دید نگرانی و اهمیت به آن توجه کرد.

معافیت بخشی از عوارض شهربازی‌ها

محمد اسکافی، رئیس اتحادیه بازی و سرگرمی مشهد نیز اظهار کرد: در دوره قبلی مدیریت شهری، با پیگیری‌هایی که انجام شد توانستیم بخشی از عوارض شهربازی‌ها را معاف کنیم، اما در دوره فعلی با پیگیری‌های متعدد و با وجود اینکه بسیاری از دستگاه‌های شهربازی پارک ملت فرسوده است، هیچ جوابی از کمیسیون فرهنگی و مدیریت شهری نگرفته‌ایم. 

رئیس اتحادیه بازی و سرگرمی مشهد گفت: مجهز کردن دستگاه ها برای مدیریت مصرف برق در شهربازی ها مهمترین مسئله است، چرا که حفظ نشاط، شادی و سرزندگی مردم از اهداف ما است و در واقع یکی از رسالت‌های مهم اتحادیه ایجاد نشاط، شادابی و سرگرمی است.

محمد ورزنده از فعالان حوزه شهربازی نیز اظهار کرد: در موفقیت هر اقدامی بحث مالی آخرین موضوع است. مشاورین، سازمان‌ها که اگر تعامل برقرار شود موفقتر خواهند بود. در این میان دوستان فراوانی بودند که مرا در این راه همیاری کردند. یکی از دوستان به من گفت پول این کار خیلی با برکت است، چون پول دریافتی بابت شادی مردم است. آنجا بود که تصمیم گرفتم دل مردم را شاد کنم.

وی اظهار کرد: رسالت ما این است کار خودمان را بی عیب و نقص انجام دهیم. دو اصل بزرگ، ایمنی و محیط اجتماعی را در مجموعه دنبال می‌کنیم. استاندارد ایران سخت ترین استانداردهای جهان است. در این مجموعه از اولین نفر تا آخرین نفر باید به ایمنی توجه نماید. محیط، مسیر تردد و...... باید ایمن باشد.

ورزنده بیان کرد: ما مجموعه را خانواده محور دیده‌ایم. خانواده باید در آن آرامش داشته باشد. ما دنبال حال خوب هستیم. ما چیزی به عنوان مشتری نداریم همه افراد را مهمان می‌بینیم و باید رفتار و برخورد با مهمان انجام گیرد. به سهم خودمان در حوزه مسئولیت اجتماعی، یک شنبه‌های مهربانی داریم که میزبان بچه‌های محک، کمیته امداد، راه سلامتی، میزبانان خورشید، بهزیستی و ... هستیم، تا روح آنها را خوب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.