رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت:محدودیتهای ترافیکی و تمهیدات حمل و نقلی ویژه‌ای برای مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در محدوده اطراف حرم رضوی پیش بینی و اجرایی شده است.

تمهیدات ترافیکی ویژه روز عرفه و عید قربان در محدوده حرم رضوی اجرایی شد

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ علی اکبر غلامی اظهار کرد: تمهیدات ترافیکی برای برگزاری مراسم روز عرفه از ساعت ۱۴ امروز در محدوده حرم رضوی به منظور روان سازی ترافیک در صورت ضرورت و ازدحام جمعیت اجرا شد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: نیروهای پلیس راهور در آماده باش هستند و چنان چه ازدحام جمعیت اجازه تردد وسایل نقلیه را ندهد، خودروها به معابر پشتیبان اطراف حرم مطهر رضوی هدایت می شوند.

وی گفت: محدودیتهای تردد و توقف برای محدوده‌های خیابان امام رضا (ع) از تقاطع خیابان دانش به سمت حرم مطهر، خیابان نواب از سمت پنج‌راه به سمت حرم، خیابان طبرسی از تقاطع شهید گمنام و میدان طبرسی به سمت حرم، خیابان شیرازی از میدان شهدا و تقاطع شهدا به سمت حرم، خیابان اندرزگو از تقاطع خسروی به سمت تقاطع شهدا و حرم مطهر رضوی برنامه ریزی شده است.

غلامی افزود: همچنین به منظور تسهیل تردد زائران و برپایی باشکوه نماز عید قربان در صورت ضرورت و ازدحام جمعیت در خیابانهای منتهی به حرم رضوی از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه صبح فردا هشتم تیر تا پایان نماز محدوده تردد خودرو اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: به منظور تسهیل جا به جایی زائران و مجاوران، تردد خودروهای حمل و نقل عمومی تا زمانی که امکان آن باشد برقرار است و خودروهای مینی‌بوس و ون‌ در پنج محور منتهی به حرم رضوی مستقر خواهند بود.

سرویس‌دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در راستای تسهیل حضور زائران و مجاوران در حرم‌ مطهررضوی در روزهای عرفه و عید سعید قربان، سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی شامل خطوط ۸۰۰، ۸۰۱، ۸۰۲، ۸۳۰، ۸۳۱، ۱۲، ۵۰، ۶۲، ۸۲، ۸۶ و ۲۱۰ به‌صورت رایگان ارائه می شود.

محمد غلامی افزود: ناوگان خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر نیز تقویت می شود تا سرفاصله ناوگان کاهش یابد.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: سرویس دهی برگشت از حرم مطهر نیز امروز هفتم تیرماه از ۶ پایانه موقت در مبادی خروجی حرم مطهر با ۴۶۰ دستگاه اتوبوس برای ‌انتقال مردم پیش بینی شده است.

وی گفت: همچنین در روز عید سعید قربان، سرویس دهی از ساعت چهار و ۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه هشتم تیرماه از پایانه های وکیل آباد، امام رضا(ع)، امامیه، طبرسی و شهید بسکابادی به سمت حرم مطهر آغاز خواهد شد و همزمان با خاتمه نماز عید، سرویس دهی برگشت از ۶ پایانه در محدوده مبادی خروجی ‌حرم مطهر به نمازگزاران ارائه خواهد شد.

افزایش ۲ ساعته سرویس‌دهی مترو در روز عید قربان

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد نیز از افزایش ۲ ساعته سرویس‌دهی مترو در روز عید قربان خبر داد و افزود: در راستای رفاه حال زائران و مجاوران امام رضا(ع) سرویس‌دهی مترو در روز عید قربان ۲ ساعت افزایش می یابد.

مجتبی زمانیان وحیدی اضافه کرد: از این رو سرویس‌دهی خطوط مترو در روز پنجشنبه هشتم تیرماه از ساعت پنج صبح آغاز می شود و تا ساعت ۲۲ ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از ازدحام مسافر در ایستگاه‌ها سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه مدیریت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.