رییس کل دادگستری هرمزگان با تعیین ضرب الاجل مهلت هفت روزه از سازمان محیط زیست استان خواست که سریع نظر خود را در خصوص بندر چیروئیه بندرلنگه اعلام نماید تا این بندر از بلاتکلیفی چند ماهه خارج شود.

مهلت دستگاه قضا به سازمان محیط زیست در خصوص بندر چیروئیه هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی در دیدار مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست با وی، همچنین از اداره‌کل محیط زیست خواست برای افزایش نظارت‌ها و مراقبت ویژه از منطقه حفاظت شده گنو بندرعباس، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

«بندر چیروئیه واقع در ۱۵۰ کیلومتری غرب بندرلنگه و جزو بخش محروم شیبکوه و نزدیکترین بندر به جزیره هندورابی است.»

قهرمانی از دادستان‌های حوزه های قضایی و اداره کل محیط زیست استان هرمزگان نیز خواست در مهلت پنج روزه با تهیه و تنظیم گزارشی در مورد پرداخت سهم فضای سبز به میزان ۱۰ تا ۴۵ درصد با توجه به نوع آلایندگی و رعایت موارد یادشده توسط کارخانه‌ها و صنایع، جهت پیگیری در دستگاه قضایی اقدام کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان اظهارکرد: بنادر و دریانوردی و محیط زیست ظرف یک هفته، گزارش اقدامات انجام شده در خصوص نحوه نظارت بر پسماند و آب توازن کشتی‌ها جهت برگشت جایگزین آب طبق کنوانسیون مدیریت آب توازن را ارائه کنند.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد به موضوع شناسایی و معرفی صنایع آلاینده و اخذ عوارض مربوطه به آن به صورت جدی ورود شود و حقوق استان هرمزگان در این خصوص گرفته شود.

قهرمانی ، صیانت از محیط زیست و حراست از جاذبه های طبیعی و جانوری را یک وظیفه و رسالت همگانی توصیف کرد و افزود: حراست و حفظ محیط زیست یکی از دغدغه های رهبرمعظم انقلاب و رییس قوه قضاییه است.

مقام عالی قضایی هرمزگان، افزایش آگاهی و مشارکت مردمی را در پیشگیری از جرایم محیط زیستی مؤثر دانست و افزود: ارائه آموزش به برخی گروه‌های هدف جهت پیشگیری از وقوع جرایمی مانند شکار و صیدغیرمجاز، ضروری به نظر می‌رسد.

قهرمانی در ادامه از اداره کل محیط زیست استان خواست به طور مستمر به منظور کاهش آلودگی‌ها توسط صنایع، هرگونه کم کاری و اقدام نکردن توسط مدیران اجرایی را به محض وقوع به دستگاه قضایی گزارش کند.

وی از تلاش ها و پیگیری های جدی مدیر کل محیط زیست استان و مجموعه اقدامات انجام شده در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در راستای صیانت از گونه های گیاهی و جانوری قدردانی کرد.

حساسیت قضات نسبت به محیط زیست ریشه در دادخواهی دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز در این دیدار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت اللّه بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اظهار کرد: حل و فصل اختلافات مراجعان، احقاق حقوق افراد، رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی و خدمت به مردم نوعی عبادت است و این توفیق بزرگ در نظام جمهوری اسلامی ایران موهبتی گرانمایه است که به مسوولان و کارکنان دستگاه قضایی اعطا شده است.

حبیب مسیحی تازیانی بیان کرد: قضات شریف نسبت به حقوق مردم و محیط زیست حساسیت خاصی دارند و این حساسیت ریشه در دادخواهی و حق‌طلبی آنان دارد.

وی همچنین با تقدیر از همکاری تنگاتنگ دادگستری استان هرمزگان با این اداره کل، اظهار امیدواری کرد: برگزاری این نشست ها موجب موفقیت های هر چه بیشتر برای حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان شود.

وی افزود: امروز نقش و جایگاه قوه قضائیه برای داشتن محیط زیست مطلوب غیرقابل انکار است و حمایت همه‌جانبه مراجع قضایی در حل مسائل زیست محیطی می تواند ما را در به سرانجام رساندن وظایف قانونی مان و حفاظت از محیط زیست یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.