۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
کد خبر: 888808

وزارت خارجه امارات متحده عربی، در واکنش به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در استکهلم، سفیر سوئد را احضار کرد.

امارات سفیر سوئد را احضار کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رسمی امارات ( وام)، وزارت خارجه امارات «لیزلوت اندرسون» سفیر سوئد را روز پنجشنبه احضار و اعتراض شدید ابوظبی را نسبت به موافقت با هتک حرمت به قرآن کریم و سوزاندن آن در این کشور توسط یک شخص تندرو، به او ابلاغ کرد.

وزارت خارجه امارات، این اقدام سوئد را شانه خالی کردن از مسئولیت بین المللی و بی احترامی به ارزش های اجتماعی توصیف و بر ضرورت توجه به نفرت پراکنی و نژادپرستی که بر صلح و امنیت تاثیر منفی می گذارد، تاکید کرد.

امارات همچنین بهانه آزادی بیان برای انجام چنین اقدامات زشتی را محکوم کرد.

یادداشت اعتراض امارات توسط «عائشه بنت سویدان السویدی» رئیس اداره امور اروپای وزارت خارجه این کشور به سفیر سوئد تحویل شد.

دیروز چهارشنبه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

این هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده بویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است. «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین راستا پیش از این هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرد و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.