قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره توزیع نشدن متادون در داروخانه ها توضیحاتی ارائه کرد.

چرا متادون در داروخانه ها توزیع نمی شود؟ / سرانجام ایجاد اردوگاه های کار اجباری

علیرضا کاظمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ابلاغیه‌عدم توزیع متادون در داروخانه‌ها از سوی وزارت بهداشت، نظر ستاد در این باره چیست؟ گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر یک فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم گیری دارد. فرآیند تصمیم‌سازی نیز به این صورت است که ما کمیته‌ای داریم به نام کمیته درمان که مسئولیت آن با وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: هر موضوعی که مرتبط با موضوع درمان باشد در این کمیته مطرح می‌شود و پس از آن توسط دبیرکل در ستاد مطرح و ابلاغ می‌شود. ما به عنوان ستاد در این باره تابع نظر یک کمیته تخصصی هستیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره چرایی نشت متادون در حال حاضر گفت: باید آسیب‌شناسی شود که مشکل نشت متادون از کجاست، آیا از مکان است یا فرآیند. این کار نیاز به بحث‌های کارشناسی دارد و نمی‌توان گفت که به دلیل توزیع متادون در مراکز درمانی نشت متادون صورت می‌گیرد.

کاظمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره استفاده از تجهیزات مدرن در کنترل مرزها تصریح کرد: مجهز کردن مرزهای ورودی به دستگاه‌های مدرن مانند ایکس ری و دوربین‌های پایش تصاویر، دوربین‌های دید درشب و استفاده از پهبادها در مناطق مرزی در دستور کار است.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات اطلاعاتی نیز در دستور کار ما قرار دارد و ردیابی و ردزنی مسیرهای پولی و پولشویی به کشف شبکه‌های قاچاق کمک بسیاری کرده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره سرانجام ایجاد اردوگاه های کار اجباری برای نگهداری از مجرمان مرتبط با مواد مخدر گفت: این طرح چندین بار مطرح شده است. این اقدام نیاز به ساز و کارهای اجرایی پیچیده دارد و امکان اینکه به سرعت انجام شود، وجود ندارد.

کاظمی خاطرنشان کرد: این ایده چندین بار مطرح شده است در حال حاضر نیز با توجه به حجم زیرساخت‌هایی که نیاز دارد در حال بررسی است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.