نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه حتک حرمت قرآن کاری زشت و نازیباست و از نظر همه مسلمانان و امت اسلام محکوم و مورد تنفر همه است، گفت: این اعمال سخیف توهین به همه ادیان الهی و آسمانی است.

آیت‌الله خاتمی: توهین به قرآن، توهین به همه ادیان الهی و آسمانی است

به گزارش  قدس آنلاین، آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام زنجان با انتشار بیانیه‌ای هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد.

در بیانیه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رنجان آمده است: یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ، کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل(و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت.

در این بیانیه با اشاره به اینکه روز چهارشنبه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند، آمده است: هر گونه توهین به مقدسات و کتاب آسمانی مسلمانان جهان محکوم است.
امام جمعه زنجان در این بیانیه ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات و کتاب آسمانی مسلمانان جهان در کشور سوئد آورده است: دولت سوئد باید این جسارت و توهین را جبران کند و یا پای تمام تبعات آن بایستد. این عمل ناپسند و مورد نفرت و انزجار است زیرا توهین به مقدسات دو میلیارد جمعیت دنیا آزادی بیان نیست که این بی‌حرمتی به دروغ آزادی بیان عنوان می‌شود.
در بیانیه آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه آنچه مسلم است این که این کار زشت و نازیبا از نظر همه مسلمانان و امت اسلام محکوم و مورد تنفر همه مسلمانان است، آمده است: این اعمال سخیف توهین به همه ادیان الهی و آسمانی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.