استاندار هرمزگان با اشاره به طرح‌های حوزه نفت و تاکید بر لروزم فعال‌سازی اقتصاد دریا محور در جاسک گفت: این شهرستان با اجرای طرح‌های نفتی درحال تبدیل شدن به یک منطقه نفتی است.

استاندار هرمزگان: جاسک در حال تبدیل شدن به منطقه‌ای نفتی است

به گزارش قدس آنلاین،  مهدی دوستی روز شنبه در نشست با نمایندگان اقشار مختلف شهرستان جاسک افزود: از این رو تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه نفت باید متناسب با آینده جاسک در دستورکار باشد.

وی بیان کرد: برهمین اساس احداث هنرستان تخصصی نفت را در جاسک آغاز کردیم و امیدواریم این هنرستان بتواند از سال آینده هنرجو بپذیرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین با قدردانی از مشارکت خیران در توسعه زیرساخت‌های آموزشی ادامه‌داد: برای بحث مدرسه‌سازی در استان منابع قابل توجهی درنظر گرفته شده و حدود ۸۰۰ کلاس را تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهیم رساند که بخشی از این مدارس سهم شهرستان جاسک است.

دوستی در پاسخ به دغدغه گروه‌های مردمی مبنی بر بومی‌گزینی شرکت‌ها و صنایع جدید مستقر در جاسک، خاطرنشان‌کرد: بحثی که در برگزاری آزمون‌های استخدامی در صنایع غرب بندرعباس برای تخصیص سهمیه به نیروهای بومی درنظر گرفته‌ایم، در جاسک نیز باید اجرایی کنیم تا دغدغه مردم در این حوزه مرتفع شود.

وی با تاکید بر آبزی‌پروری در شهرستان جاسک، افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار زیستگاه مصنوعی در سطح استان ساخته شده است که این میزان رو به افزایش است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین دستوراتی برای اعطای تسهیلات کارآفرینی با اولویت بانوان و تخصیص پنج میلیارد تومان تسهیلات به این منظور و همچنین صدور شناسنامه برای افراد بدون شناسنامه صادر کرد.

دوستی اظهار کرد: تاکنون ۲ سفر جامع به جاسک داشته‌ایم و در حدفاصل سفرها در حوزه آب و راه شهرستان منابع قابل توجهی تخصیص داده شده است که امیدواریم همین امسال مردم خروجی این منابع را ببینند و مشکل آب این منطقه حل شود.

وی افزود: در بحث اعطای مجوزهای صید و صیادی که یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان جاسک است نیز اتفاق مبارکی در استان افتاده است و زمینه ثبت‌نام شناورداران و صیادان برای اخذ مجوز صید فراهم شده است، ضمن اینکه رویه‌های گمرکی در یکی از بنادر جاسک نیز به تصویب رسیده است که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین در پاسخ به دغدغه‌ها در حوزه‌های مربوط به ورزش و زیرساخت‌های درمانی نیز عنوان‌کرد: مدیرکل ورزش و جوانان و رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را مامور خواهیم‌کرد که سفری ویژه به جاسک داشته باشند ضمن اینکه تمام موارد نیز در مرکز استان مورد بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

فرماندار جاسک نیز در این نشست، اظهار کرد: در سفر سال گذشته استاندار هرمزگان به جاسک، ۵۵ مصوبه به تصویب رسید که تاکنون ۴۷ مصوبه‌ی آن اجرایی شده ‌ و مابقی نیز در سال‌جاری اجرا خواهد شد.

علی مهرانی عنوان‌کرد: در سفر رییس جمهور و هیات دولت سه مصوبه سهم شهرستان جاسک بود که از این تعداد یک مصوبه اجرا و یک مصوبه دیگر در حال انجام است.

استاندار هرمزگان در راستای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و تکریم ارباب رجوع در ادامه دیدارهای مردمی در سفر یک روزه به شهرستان‌های جاسک و سیریک در شرق استان با نمایندگانی از اقشار مختلف این مناطق دیدار کرد.

در این دیدار که نمایندگان جامعه ورزشکاران، بانوان، صیادان، شوراهای اسلامی شهر و روستا، هنرمندان، اصحاب رسانه و گروه‌های جهادی حضور داشتند، بیش از ۵۰ نظر و درخواست خود را به نمایندگی از مردم مطرح کردند و استاندار دستور مقتضی برای بررسی و رفع مشکلات مطرح شده را صادر کرد.

بیشترین مشکلات مطرح شده در حوزه اشتغال، توسعه زیرساخت فضاهای ورزشی و هنری، مسکن، بهداشت و درمان و طرح‌های آبرسانی و برق رسانی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.