بانوی کارآفرین همدانی در روستای امزاجرد این شهرستان با راه اندازی چند کارگاه و مرکز فروش در همدان و امزاجرد زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۹۰ نفر را فراهم کرد.

بانوی کارآفرین همدانی زمینه اشتغال ۹۰ روستایی را فراهم کرد

به گزارش قدس آنلاین،  دولت سیزدهم برای توانمندسازی اقشار کم درآمد و فراهم کردن زمینه اشتغال در سراسر کشور به خصوص در روستاها حمایت ویژه ای از کسب و کارهای خانگی و کارآفرینی دارد و استان همدان نیز در این راستا گام های مثبتی برداشته است.

رویکرد دولت مردمی سیزدهم در زمینه مشاغل خانگی تبدیل کارگاه‌های مستقل خانگی به کارگاه های گروهی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان روز شنبه در بازدید از این کارگاه و دیدار با بانوی کارآفرین گفت: اگر دنبال توسعه روستاها هستیم باید از کارآفرینی و اشتغالزایی حمایت کنیم.

اسدالله ربانی مهر اظهار داشت: وجود یک بانوی کارآفرین در هر روستا کمک بزرگی به توسعه آن روستا می کند و نمونه آن همین کارگاه خانم بهرامی است که می تواند الگوی خوبی برای مشاغل خانگی و تولیدی باشد.

رشد ۵۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۶ در شهر همدان

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری شاهد رشد ۵۰ درصدی در تسهیلات تبصره ۱۶ در شهر همدان بودیم تصریح کرد: بانک های عامل حمایت از مشاغل خانگی و کسب و کارها را در اولویت قرار دهند و در اعطای تسهیلات نگاه حمایتی داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با تاکید بر لزوم همکاری و همراهی بانک ها با تولید کنندگان افزود: بانک های همدان در حوزه مشاغل خانگی عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند اما در حوزه تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ باید کم کاری گذشته را جبران کنند.

ربانی مهر با اشاره به اینکه توسعه و ماندگاری روستاها نیازمند حمایت مالی و معنوی است گفت: عملکرد بانک ها و ادارات شهرستان در حوزه حمایت از تولید و اشتغالزایی را در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری پیگیری و رصد می شود.

این بانوی کارآفرین همدانی که هم اینک در تولید پوشاک مشغول فعالیت است گفت: در صورت توسعه کارگاه و پرداخت تسهیلات از سوی دولت توانایی ایجاد اشتغال برای ۳۰ جویای کار دیگر را دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.