رییس فدراسیون وزنه‌برداری توضیحاتی را در مورد خداحافظی سهراب مرادی و خط خوردن کیانوش رستمی ارائه داد. 

انوشیروانی: از خداحافظی سهراب ناراحتم/ کیانوش کمک خواست، گفتم در بحث فنی دخالت نمی‌کنم

به گزارش ایسنا، سجاد انوشیروانی  در واکنش به خداحافظی‌ سهراب مرادی از وزنه‌برداری بیان کرد: لیاقت سهراب مرادی سه مدال المپیک بود. اتفاقاتی در زندگی ورزشی سهراب مرادی افتاد و در آستانه المپیک ۲۰۱۲ بیمارستان رفت. در حد رکورد المپیک وزنه می‌زد اما کاهش رکورد پیدا کرد. در المپیک ۲۰۱۶ ریو توانست طلا بگیرد و پیشرفت دوباره داشت. حق سهراب نبود که آن اتفاق(مصدومیت) رخ دهد اما تقدیر بود. او خیلی انگیزه داشت تا دوباره برگردد و طلای المپیک بگیرد. ما هم از روزی که آمدیم، تلاش کردیم به او کمک کنیم. سهراب دوست سال‌های دور من است. خود من نسبت به او تعصب داشتم و تا جایی که نیاز بود به او فرصت داده شد. 

*کتف سهراب جواب نداد

او ادامه داد: سهراب در رکوردگیری تلاش کرد از آن مرز ذهنی بگذرد اما کتفش جواب نداد و همان جا به دوستان اعلام کرده بود که می‌خواهد خداحافظی کند. من تلاش کردم متقاعدش کنم اما از لحاظ ذهنی دیگر نمی‌توانست و از دنیای وزنه‌برداری خداحافظی کرد. مرادی افتخارات زیادی کسب کرد و یکی از مستعدترین وزنه‌برداران بود. به هر حال هر آغازی، یک پایانی دارد و او هم تصمیم گرفت کنار برود. 

*وظیفه فدراسیون تجلیل از او است 

انوشیروانی در مورد برگزاری مراسم خداحافظی برای سهراب مرادی تاکید کرد:  قطعا یک مراسم خداحافظی برای قهرمان بزرگی مانند سهراب مرادی خواهیم گرفت. هر قهرمانی که افتخارات زیادی کسب کرده باشد وظیفه فدراسیون است که از او تجلیل و تقدیر کند. خود من از خداحافظی مرادی ناراحت شدم. انصافا وزنه بردار با پتانسیلی بود. امیدوار بودم کتفش جواب دهد و در این صورت یکی از مدعیان طلای دسته ۱۰۲ کیلوگرم بود که نشد. 

رییس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که امکان دارد در بخش‌های دیگر از او استفاده کنید؟ گفت: از هر قهرمانی که سال‌ها تجربه دارد و تخصصی کار کرده است می‌توان استفاده کرد. خیلی افراد داریم که در بدنه فدراسیون می‌توانند به ما کمک کنند؛ مانند سهراب مرادی و سعید محمدپور و خیلی از قهرمانان دیگر. حالا ببینیم با گذشت زمان چه اتفاقاتی می‌افتد. 

*کیانوش کمک خواست اما در بحث فنی دخالت نمی‌کنم

انوشیروانی در مورد خط خوردن کیانوش رستمی از تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد: من با کیانوش رستمی صحبت و اعلام کردم، کادرفنی هر برنامه‌ای داشته باشد، حمایت خواهم کرد. او خواستار کمک شد و من اعلام کردم برای کمک پزشکی و پشتیبانی من در خدمتم اما در بخش فنی اصلا دخالت نمی‌کنم و این کار را در مورد کادرفنی قبل هم انجام دادیم. اعتقاد دارم کادرفنی و کمیته فنی تصمیم می‌گیرند و خودشان هم باید پاسخگو باشند.

*تعامل نباید یک طرفه باشد 

او افزود: کیانوش رستمی در رکوردگیری آسیایی باخت اما کادرفنی تصمیم گرفت او را اعزام کند ما هم کارهایش را بدون مشکل انجام دادیم، کادرفنی دو، سه مرتبه تعامل خوب انجام داد اما نباید تبدیل به تعامل یک طرفه می شد. او در قهرمانی آسیا هم باخت. بعد از آن به اردو دعوت شد اما گفت زانویش درد می‌کند و پیگیر شدیم گفت زانو را فیزیوتراپی می‌کند. حداقل انتظار کادرفنی این است که از نزدیک با کادرفنی ارتباط بگیرد و با سرمربی صحبت کند. به هر حال باید سلسله مراتب رعایت شود. هر تصمیمی کادرفنی بگیرد ما از کادرفنی خود حمایت می‌کنیم ‌چون فردا کادرفنی باید پاسخگو باشد. خود من هم سرمربی بودم انتظار داشتم فدراسیون از کادرفنی حمایت کند. خط و خطوط ما در ورزش حرفه‌ای مشخص است. من به کیانوش رستمی هم گفتم اصلا من با حرف‌هایش متقاعد شدم اما نواب نصیرشلال و کادرفنی هر تصمیمی بگیرد ما آن را انجام می‌دهیم. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.