رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، در خصوص کلاه‌برداری با موضوع درج آگهی استخدام نیروی کار کمیته امداد در سایت دیوار هشدار داد.

استخدام در کمیته امداد با وعده‌های دروغین مجازی

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی کسانی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه اظهار کرد: افراد سودجو با انتشار پیامک تبلیغاتی یا درج آگهی سایت‌های درج آگهی رایگان مانند دیوار با عنوان استخدام در کمیته امداد امام خمینی (ره) نظر قربانیان را جلب می‌کنند و اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان را به سرقت می‌برند.

وی تأکید کرد: کلاه‌برداران سایبری پس از دریافت اطلاعات کارجویان مبالغی را به‌عنوان هزینه ثبت‌نام و صدور کارت شرکت در آزمون دریافت می‌کنند همچنین می‌توانند از اطلاعات بانکی و هویتی قربانیان سوءاستفاده و حتی با دریافت کد فعال‌سازی اپلیکشن های بانکی، حساب آن‌ها را خالی کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه به شهروندان، توصیه کرد: افراد جویای کار باید توجه داشته باشند هرگونه گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های معتبر و سایت رسمی آن سازمان اعلام می‌شود.

وی گفت: کاربران باید مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، باشند و بامطالعه قوانین سایت‌های موصوف نسبت به نیات افراد مختلف هوشیار بوده تا در دام سودجویان فضای سایبری گرفتار نگردند.

کسانی تصریح کرد: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت بروز مشکل و نیاز به مشاوره با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.