مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از یکم تیرماه شروع می‌شود و تا اواسط مهرماه ادامه دارد، گفت: در سطح استان ۱۱ مرکز خرید وجود دارد که تاکنون ۶۰۰ تن گندم خریداری شده است.

فعالیت ۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین، نعمت‌الله تقی‌زاده اظهار داشت: طبق قانون هر ساله اداره کل غله و خدمات بازرگانی مکلف است که گندم زراعی کشاورزان را در قالب فصل خرید تضمینی گندم، خریداری کند. در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل سردسیر بودن، خرید تضمینی گندم دیرتر اتفاق می‌افتد. 

وی خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری خرید تضمینی گندم از یکم تیرماه شروع می‌شود و تا اواسط مهرماه ادامه دارد. قیمت گندم در کارگروه کشوری ابلاغ می‌شود، در حال حاضر قیمت تعیین شده هر کیلو گندم ۱۵ هزار تومان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: کشاورزان می‌توانند در سامانه پهنه بندی جهادکشاورزی ثبت نام کنند و گندم خود را تحویل اداره غله و خدمات بازرگانی دهند. تاکنون ۶۰۰ تن گندم خریداری شده که بیشتر از شهرستان‌های کیار و لردگان بوده است.

وی تصریح کرد: بخشی از گندم‌های خریداری شده ذخیره می‌شوند و بخش دیگر به ۸ کارخانه آرد استان داده می‌شود تا آرد کنند و مورد استفاده مردم قرار گیرد. 

تقی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: جهت رفاه کشاورزان در سطح استان ۱۱ مرکز خرید وجود دارد که برای اداره غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گندم خریداری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.