رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: حکم قصاص مأموری که در قلعه گنج خانمی را کشته بود داده شده و در دیوان عالی هم تایید شده است.

تایید حکم قصاص یک پلیس در قلعه‌گنج

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک عید غدیر خم و دهه امامت و ولایت اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در اصلاح و یا تخریب جامعه بر کسی پوشیده نیست و رسانه هم می‌تواند امید به جامعه بدهد و هم در جامعه ناامیدی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید با دلسوزی کاری کند تا خیلی از ابهامات مردم را برطرف شود، ادامه داد: به‌عنوان مثال در قضیه کمبود آب در کرمان رسانه‌ها می‌توانند مسئله را برای مردم شفاف کنند که کمبود آب به دلیل نقص فنی اتفاق افتاده، صرفه‌جویی نیاز است و در شرایط بحرانی باید سبک زندگی خود را عوض کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با اشاره به اینکه رسانه‌ها آینه عملکرد مسئولان هستند، گفت: مسئولی که منتقد نداشته باشد، رشد و بالندگی نخواهد داشت اما باید به همین میزان که انتقاد و مطالبه گری انجام می‌شود روحیه تشکر از خدمات را هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سازمان قضایی نیروهای مسلح به جرایمی که نیروی نظامی در حوزه ماموریتی خود انجام می‌دهد رسیدگی می‌شود، افزود: سوءاستفاده از موقعیت شغلی نظامی یکی از جرایم است.

توکلی بیان کرد: اینکه مامور نظامی و انتظامی در مرخصی، تصادف می‌کند و مقصر است و یا اختلاف خانوادگی با همسر خود دارد ارتباطی به سازمان قضایی نیروهای مسلح نیست و اینگونه جرایم شخصی مربوط به دادگستری و محاکم عمومی است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح را با جدیت پیگیری می‌کنیم، گفت: ۹۵ هزار ساعت کلاس آموزشی برای نیروهای نظامی و انتظامی استان کرمان در سال گذشته برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برخی جرایم ناشی از جهل افراد به قانون انجام شده است، افزود: برای مثال فردی نمی‌دانست که بدون مجوز قضایی نمی‌تواند به خانه افراد وارد شود یا بدون مجوز قضایی نمی‌تواند به رسیدگی به برخی جرایم ورود کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان ابراز داشت: کمیسیون‌هایی در سازمان قضایی نیروهای مسلح داریم که کار آنها پیشگیری از وقوع جرم و بررسی وقوع جرم است که بستر جرم از بین برود.

وی با اشاره به اینکه فرار از خدمت یکی از پرونده‌های جزئی است که در سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی می‌شود، گفت: باید کاری کرد که سرباز اصلاً فکر فرار از خدمت به دلیل دوری از خانواده یا هر موضوع دیگری را نداشته باشد.

توکلی با بیان اینکه کلاس‌های آگاه‌سازی و دوره‌های آموزشی برای نیروهای مسلح توسعه داده می‌شود، افزود: پیگیر هستیم که پرونده مشابه برای نیروهای مسلح تشکیل نشود.

وی با اشاره به اینکه عمده پرونده نیروهای مسلح در بازرسی این نیروها تشکیل می‌شود و جلساتی در این زمینه برگزار شده است، بیان کرد: اگر فردی استخدام می‌شود و حقوقی می‌گیرد باید خود را بدهکار مردم بداند و اگر خود را بدهکار مردم دانست خدمت صادقانه می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با بیان اینکه تعداد زیادی از افرادی که بیش از ۱۰ سال از خدمت سربازی فراری بودند و در حال حاضر هم ازدواج کرده و فرزند هم دارند، عفو شدند گفت: با کاهش جرایم نیروهای مسلح در استان کرمان روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه حکم قصاص مأموری که در قلعه گنج خانمی را کشته بود داده شده و در دیوان عالی هم تایید شده است، افزود: اگر اولیای دم بخواهد قصاص کنند، نصف دیه را باید بدهند.

توکلی با بیان اینکه دیه امسال ۹۰۰ میلیون تومان است و نصف دیه باید سپرده سازمان شود، ادامه داد: اگر اولیای دم رضایت بدهند جنبه عمومی جرم باید انجام شود که از سه سال تا ۱۰ سال حبس دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.