۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 890060

وداع قهرمان المپیک با دنیای فولاد سرد با واکنش متفاوت بزرگان این رشته ورزشی در ایران و جهان مواجه شد.

بی‌توجهی کیانوش به خداحافظی سهراب مرادی

به گزارش قدس آنلاین، نواب نصیرشلال هفته گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به دعوت نفرات برتر رکوردگیری درون اردویی به تیم ملی اظهار داشت: تلاش این بود که سهراب مرادی قهرمان جهان و المپیک به روزهای اقتدار خود برگردد اما مصدومیت سد راه وی بود و در نهایت این ملی‌پوش با دنیای فولاد سرد خداحافظی کرد.

سخنان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری دقایقی بعد با تایید فدراسیون و شخص سهراب مرادی همراه شد.

انتشار خبر وداع سهراب مرادی با دنیای قهرمانی با واکنش داخلی و خارجی زیادی در فضای رسانه‌ای و مجازی همراه شد. سایت‌های داخلی و خارجی این خبر را پوشش دادند و شمار زیادی از قهرمانان ملی و جهانی با انتشار تصاویری از مرادی، نسبت به خداحافظی مرادی واکنش‌های متفاوتی داشتند.

بی‌توجهی کیانوش به خداحافظی سهراب مرادی

در میان این قهرمانان نام‌های بزرگی چون تیان تائو قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از چین و محمد ایهاب قهرمان جهان و نفر سوم المپیک از مصر دیده می‌شود. همچنین در ایران نیز کوروش باقری قهرمان جهان، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون و نایب قهرمان المپیک، بهداد سلیمی قهرمان جهان و المپیک، نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی و قهرمان المپیک، اعضای تیم ملی وزنه‌برداری و شمار زیادی از هم تیمی‌های سابق سهراب نسبت به وداع او با فولاد سرد واکنش نشان دادند.

بی‌توجهی کیانوش به خداحافظی سهراب مرادی

یکی از کسانی که بی‌توجه از کنار خداحافظی مرادی عبور کرد کیانوش رستمی دارنده مدال طلای جهان و المپیک بود. رستمی یک دوره کوتاه در دسته ۸۵ کیلوگرم و یک دوره در دسته ۹۶ کیلوگرم رقیب سهراب مرادی بود. رستمی و مرادی در رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوگرم المپیک لندن حضور داشتند که کیانوش مدال نقره گرفت اما سهراب نتوانست رکوردی به نام خود ثبت کند. چهار سال پس از آن این ۲ به اتفاق در ریو تاریخ‌سازی کردند و موفق به کسب مدال طلای المپیک در دسته‌های 85 و 96 کیلوگرم شدند.

حضور کیانوش رستمی در دسته وزنی 96 کیلوگرم آغاز تیرگی روابط این 2 قهرمان شد. رقابت این ۲ در دسته ۹۶ کیلوگرم خوش یمن نبود بلکه با ناکامی‌های متوالی همراه شد. کیانوش در دسته ۹۶ کیلوگرم بیشتر اوت کرد و سهراب نیز از سال ۲۰۱۹ مصدوم شد تا این ۲ قهرمان نتوانند جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کنند. رستمی و مرادی که از بزرگان وزنه‌برداری ایران به شمار می‌روند مدتی میانه خوبی با هم نداشتند اما فیلم ۲ نفره آنان در جینجو کره‌جنوبی حکایت از پایان بر تیرگی روابط این ۲ قهرمان ملی داشت.

بی‌توجهی کیانوش به خداحافظی سهراب مرادی

اگر بپذیریم در آن فیلم رستم و سهراب وزنه‌برداری ایران بدون هیچ تعارفی روبروی دوربین فدراسیون حاضر شدند، باید شاهد یک واکنش ساده از سوی قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو در خصوص وداع مرادی با فولاد سرد باشیم اما اگر آن فیلم از جنس آشتی‌های خاص ورزش ایران (دایی و مایلی‌کهن یا مایلی‌کهن و امیر قلعه‌نویی‌) باشد باید گفت کیانوش هنوز خاطرات تلخ دسته ۹۶ کیلوگرم و رقابت با سهراب مرادی را فراموش نکرده و مصلحتی به آتش بس خود با فدراسیون و برخی از قهرمانان تن داده است. همانگونه که حضور وی در اردوی تیم ملی هم مصلحتی بود اما در عمل همچنان متکی به تصمیمات انفرادی عمل می‌کرد.

کیانوش این روزها درگیر مسائلی شده که بسیار مهمتر از خداحافظی هم تیمی و رقیب سابق است، یکی از این مسائل اخراج او از تیم ملی وزنه‌برداری است. اخراج وی از تیم ملی و پافشاری کادر فنی بر این کار، موجب شده تا این وزنه‌بردار کرمانشاهی رویای المپیک سوم را از دست رفته ببیند. او در حالی به امید کسب مدال سوم المپیک در تمرینات حضور دارد که اکنون در جمع مدعیان دسته ۸۹ کیلوگرم قرار دارد اما در اردو درون تیمی از قاعده و قوانین اعلام شده توسط کادر فنی سرپیچی کرده است.

کیانوش در رکوردگیری درون تیمی حضور پیدا نکرد تا عملا نام وی از لیست اعزامی به مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳ عربستان خارج شود و برخی حتی مدعی هستند که وی به بازی‌های آسیایی نیز اعزام نخواهد شد. خط قرمز کادر فنی بر روی نام کیانوش به معنای پایان حضور وی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

بی‌توجهی کیانوش به خداحافظی سهراب مرادی

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.