دادستان عمومی و انقلاب مرودشت اعلام کرد که پتروشیمی شیراز باید پاسخگوی آلایندگی واحدهای این صنعت باشد.

ضرب الاجل دادستان مرودشت برای رفع آلودگی پتروشیمی شیراز

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل سیاوش دادستان مرودشت بر لزوم پاسخگویی مدیران صنعت پتروشیمی دراین شهرستان نسبت به آلایندگی واحدهای صنایع پتروشیمی تاکید کرد و گفت: اگر مسئولین پتروشیمی شیراز فکری برای حل مشکل آلایندگی واحد صنعتی خود نکنند، قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به مواد ۱۲ و ۲۰ قانون هوای پاک، به آلودگی‌های پتروشیمی شیراز در مجاورت شهر مرودشت گریزی زد و متذکر شد: برابر اخبار واصله مبنی بر آلایندگی‌های این پتروشیمی، باید مسئولین پتروشیمی تعهداتی در این رابطه انجام دهند که در همین رابطه دادگستری و دادستانی این شهرستان با پیگیری جدی نسبت به این‌معضل زیست‌محیطی، منتظر اعلام نظر اداره کل حفاظت از محیط زیست استان است. 

دادستان شهرستان مرودشت هشدار داد: در گام نخست مسئله آلایندگی این واحد صنعتی را به مسئولین این پتروشیمی گوشزد می‌کنیم، اما اگر مسئولان و متولیان امر به دنبال تخطی از قانون باشند با تشکیل پرونده قضایی، این مسئله را پیگیری قضایی خواهیم کرد.

پتروشیمی شیراز به عنوان قدیمی ترین پتروشیمی کشور  سال ١٣٣٨ در نزدیکی شهر مرودشت و در مسیر رودخانه کُر تأسیس شد که عمده ترین محصولات پتروشیمی شیراز اوره، آمونیاک، اسید نیتریک، نیترات آمونیوم و متانول است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.