معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از کشف و جمع‌آوری ۵۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان خبر داد.

کشف و جمع‌آوری ۵۰ دستگاه رمزارز غیرمجاز در خوزستان

به گزارش قدس انلاین، سیاوش کریمی  اظهار کرد: از ابتدای خردادماه تاکنون ۵۰ دستگاه رمزارز دیجیتال غیرمجاز در شهرهای امیدیه، دزفول و آبادان کشف و ضبط شده است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی افزود: این دستگاه‌ها در شرایطی کشف و ضبط شده که با افزایش گرمای هوا در اوج مصرف برق قرار داریم و تلاش صنعت برق، تامین برق پایدار مشترکان خانگی و جلوگیری از ناپایداری برق است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: دستگاه‌های استخراج رمز ارز بدون مجوز یکی از مهمترین عوامل افزایش غیرمجاز مصرف برق هستند.

کریمی ادامه داد: تلاش برای شناسایی و کشف ماینرهای غیرقانونی در استان از سوی مجموعه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و نهادهای امنیتی انتظامی به طور جدی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متخلفان با توجه به شرایط ویژه صنعت برق، موجب تضییع حقوق مشترکان خوزستانی می‌شوند، عنوان کرد: متاسفانه بعضی افراد سودجو بدون درک این وضعیت اقدام به استفاده از برق به صورت غیرمجاز برای مصارف غیر عادی مانند دستگاه‌های استخراج رمز ارز می‌کنند که همین امر باعث خسارت بسیار به شبکه برق و خاموشی‌های ناخواسته و آسیب به وسایل برقی مشترکان می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: مزارع استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، دی اکسید کربن بالایی تولید می‌کنند و آثار مخربی در محیط زیست دارند و بعضا برای افراد ساکن اطراف محل استخراج، موجب تهدیدهای بهداشتی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.