رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این دانشگاه می‌تواند زمان ورود نیروی متخصص از دانشگاه به صنایع را کوتاه کند و حال آنکه در بیشتر دانشگاه‌های کشور تاکید بر فراگیری درس‌های نظری برای انجام کارهای پژوهشی است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای زمان ورود نیروی متخصص به صنایع را کوتاه می‌کند

به گزارش قدس خراسان، عرفان خسرویان روز دوشنبه در نشست با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: آموزش‌های این دانشگاه گران است زیرا ۸۰ درصد مهارت‌آموزی دانشجویان در کارگاه‌ها شکل می‌گیرد و در عین حال، مواد اولیه مورد نیاز، استاد ماهر تخصصی و همچنین هزینه‌های کارگاه آموزشی با توجه به نیازهای تخصصی همراه با افزایش قیمت است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در دور اول سفر رییس‌جمهور مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی این دانشگاه در سطح استان در نظر گرفته شده است تا عقب ماندگی‌های موجود جبران شود.

وی بیان کرد: این دانشگاه توان آن را دارد تا نیروی کار تخصصی مورد نیاز استان خراسان رضوی را در فرایندی چهار ساله تربیت کند.

خسرویان با اشاره به دیدار خود از کشور لبنان و نشست با وزیر کار این کشور گفت: آنها از ما خواسته‌اند تا در خصوص تربیت نیروی مهارتی دانشگاهی با آن کشور در تعامل باشیم و به زودی قرارداد همکاری در این خصوص به امضا خواهد رسید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: نزدیک به ۱۸۰ هزار دانشجو در سراسر کشور در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۱ شعبه این دانشگاه در سطح استان خراسان رضوی به فراگیری مهارت، مشغول هستند.

 وی بیان کرد: امروز همراه با اعضای هیات رئیسه این دانشگاه و همسو با رویکرد دولت سیزدهم سعی شد تا در دیدار حضوری صحبت‌های دانشجویان و خانواده این افراد را بشنویم و سپس هر کدام از اعضای هیات رئیسه به دانشگاه های سراسر استان رفتند تا از نزدیک در جریان امور قرار گیرند.

نیروی متخصص مهارتی در جهش اقتصادی موثر هستند

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: صنایع استان به واسطه داشتن انگیزه و سرمایه می‌توانند در بورسیه کردن دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای پای کار بیایند تا حلقه واسطه بین دانشگاه و صنعت را تکمیل کنند.

یعقوبعلی نظری افزود: این استان با داشتن مزیت‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون می‌تواند مسائل خود را نیز حل کند و به همین دلیل، نیروی متخصص مهارتی که توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت می‌شوند می‌توانند در جهش اقتصادی استان موثر باشند.

وی ادامه داد: سعی ما در استان این است که با راه‌اندازی پردیس‌های مختلف تخصصی در کنار صنایع، فاصله بین افراد نخبه با صنایع استان کاهش یابد تا در نهایت منجر به تولید و شاهد کاهش تورم در استان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.