رئیس شورای مرکزی حزب‌الله لبنان اعلام کرد، گفت‌وگویی که این حزب درباره انتخاب رئیس جمهوری لبنان به آن دعوت می‌کند مستلزم این است که هیچ حزبی پیش شرطی تعیین نکند.

حزب الله: در انتخاب رئیس جمهوری لبنان نباید پیش شرطی وجود داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب‌الله گفت، باید روی جستجوی مشخصاتی تمرکز شود که با شخص مورد نظر برای پست ریاست جمهوری مطابقت دارد. وی افزود: ما از نامزدی سلیمان فرنجیه، وزیر سابق برای ریاست جمهوری لبنان حمایت کردیم، زیرا او یک نامزد جدی است که از دیدگاه ما مطابق با منافع کشور است و هدف به چالش کشیدن کسی نبود.

البغدادی در ادامه گفت، لبنانی‌ها باید از فضای مثبت منطقه‌ای بهره ببرند؛ یک تفاهم جدی میان ایران و عربستان وجود دارد و از طرفی آمریکا هم ضعیف شده است. همچنین باید برای رسیدگی به مسائل باقی مانده در لبنان مانند پرونده آوارگان سوریه و حفاظت از لبنان در برابر جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی کار کرد.

پارلمان لبنان پس از ۱۲ جلسه هنوز نتوانسته به دلیل اختلافات سیاسی داخلی، رئیس جمهوری انتخاب کند و احزاب سیاسی لبنان دوباره به گزینه گفت‌وگو روی آورده‌اند و بسیاری از احزاب آن را تنها راه حل انتخاب رئیس جمهوری می‌دانند.

درباره موضوع انتخاب رئیس جمهوری لبنان همچنان بین تیم سیاسی به رهبری حزب‌الله و تیم اپوزیسیون سیاسی و جریان آزاد ملی اختلاف نظر وجود دارد که با نامزدی فرنجیه؛ گزینه حزب‌الله و متحدانش مخالفند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.