رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در توییتی از بازیابی اطلاعات متعلق به منافقین خبر داد و نوشت: بخشی از هاردها و کیس‌ها [به ایران] رسید.

جعبه سیاه منافقین در تهران

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در توییتی از بازیابی اطلاعات متعلق به منافقین خبر داد و نوشت: بخشی از هاردها و کیس‌ها [به ایران] رسید. بنا بر گفته یک منبع آگاه، اطلاعات مهمی از این گروهک ازجمله داده‌های مربوط به مرتبطان منافقین در داخل ایران در این سرورها قرار دارد.این در حالی‎ است که منافقین در سال‌های گذشته با دور شدن از مرز ایران، حضور در فضای مجازی، عضوگیری از این طریق و ترغیب افراد به انجام اقدامات تروریستی را در اولویت کاری خود قرار داده و برای همین با کمک کشورهای حامی خود، پیشرفته‌ترین سرورها را در اختیار داشته است. «ادی راما» نخست وزیر آلبانی روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی «اشپیگل» گفت گروهک منافقین نمی‌توانند از آلبانی برای جنگ علیه ایران استفاده کنند.
دکتر فرشید باقریان، کارشناس مسائل بین‌الملل  در گفت‌وگو با قدس ضمن بیان این مسئله، به تبیین عملکرد دولت آلبانی در تحویل برخی رایانه‌های منافقین از آلبانی به ایران، اظهار می‌کند: در سال گذشته یک دوره‌ای از ناآرامی‌ها در کشور شکل گرفت و دست‌هایی از بیرون مرزها در تنش و ناآرامی‌های داخلی نقش داشتند. دولت آلبانی نیز یکی از کشورهایی است که  میزبان برخی تحرکات ضدامنیتی بر علیه ایران بود. وی تصریح می کند: ازهنگامی که جمهوری اسلامی ایران به  دولت تیرانا نسبت به اقدامات و تحرکات منافقین هشدار داده است، این کشور نیز این موضوع را برای خود یک تهدید ملی دانسته و تصمیم جدی برای برخورد با این سازمان در نظر گرفته بود. او به بحث کمک‌های کشورهای غربی به مخالفان ایران اشاره کرد و گفت: دولت‌های اروپایی که  به دنبال مقابله و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند از هیچ کمکی حتی اسکان دادن به  منافقین و اپوزیسیون‌های ایران کوتاهی نمی‌کنند. این کارشناس مسائل بین‌الملل  درباره کشور آلبانی نیز می‌گوید: دولت آلبانی سیاست خارجی مستقلی ندارد و حتی این کشور دارای  استقلال اقتصادی مشخصی نیست و برای همین این کشور نمی‌تواند سیاست خارجی خودش را مبتنی بر سیاست و تصمیمات داخلی پیش ببرد. باقریان در ادامه تصریح می‌کند: یکی از دلایلی که منافقین در آلبانی مستقر شدند، ضعف این کشور بود و حتی دولت تیرانا  فکر می‌کرد به واسطه حضور منافقین کمک‌هایی از طریق دولت‌های دیگر به این کشور صورت گیرد، اما تا به امروز سازمان منافقین برای این کشور هیچ منفعتی نداشته است. وی  درباره ارسال کیس‌های منافقین از آلبانی به ایران می‌افزاید: با این اقدام دولت تیرانا، می‌توان گفت ساختار اطلاعاتی منافقین از هم پاشیده است، در واقع با نابودی این زیرساخت‌ها، سازمان منافقین تنها در حد یک گروه رسانه‌ای خواهد بود . او در پایان اظهار می‌کند: امروز سازمان منافقین در میان 
دو چرخ دنده حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا قرار گرفته، به‌طوری‌که صدای له شدن این سازمان به گوش می‌رسد و کشورهای غربی از جمله آمریکا، آلمان و حتی ناتو دیدگاه خود را نسبت به منافقین تغییر داده‌اند، در واقع منافقین یک سازمان زیرزمینی خطرناک حتی برای کشورهای حامی تروریسم است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.