مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد با حضور وزیر کار لبنان، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی، شهردار مشهد و دیگر مسوولان استانی و کشوری عصر روز سیزدهم تیرماه برگزار شد.

در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد بیان شد: نمایشگاه بین‌المللی سنگ؛ فرصتی برای جذب تجار لبنانی

به گزارش قدس خراسان، وزیر کار لبنان ضمن بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی گواهی دهنده پیشرفت ایران، زنده بودن این کشور و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است. قطعا برگزاری این نمایشگاه تاثیر مهمی بر روابط لبنان و ایران دارد. لبنان منطقه‌ی استراتژیکی است و ظرفیت خوبی در حوزه ترانزیت دارد. ارائه خدماتی بهتر در این حوزه می‌تواند نتیجه این نمایشگاه در اینده باشد.

مصطفی بیرم افزود: این فرصت را غنیمت می‌شمارم که از فعالان این حوزه برای شرکت در این نمایشگاه بزرگ در لبنان دعوت کنم. به نظرم تجار لبنانی وقتی این نمایشگاه را با این عظیمت ببیند و با ظرفیت‌های ایران در این حوزه آشنا شوند، با اطمینان ین صنعت وارد خواهند شد.

وی افزود: من به شما می‌گویم که محصولات بسیار زیبا و باکیفیتی دارید که نیاز به بازاریابی بیشتری دارد. خیلی‌ از کشورها و تجار بین‌المللی پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران را واقعی نمی‌دانند ولی وقتی این تولیدات و نمایشگاه‌ها را ببینند نظرشان عوض خواهد شد و سرمایه گذاری بیشتری صورت خواهد گرفت.

برگزاری نمایشگاه تخصصی؛ راه عرضه دستاوردها به کشورهای خارجی

در ادامه، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار بیان کرد: نمایشگاه بسیار خوبی برگزار شد که شاخصه‌هایی مثل تنوع، نظم و معرفی دقیق دستاوردها و محصولات را دارا بود. وزرای کشورهای خارجی تجربه موثقی از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی دارند و این نمایشگاه در قیاس با دیگر نمایشگاه‌های تخصصی، بسیار خوب برگزار شد.

علیرضا عسگریان با اشاره به حضور وزیر کار لبنان در این نمایشگاه، درخصوص افزایش روابط بین این دو کشور و برگزاری نمایشگاهی مشابه در کشور لبنان بیان کرد: سلسله نمایشگاه‌هایی درحال برگزاری است و این وظیفه اصلی ماست تا ظرفیت‌های داخل کشور را به دیگر کشورها عرضه کنیم. این نمایشگاه در نشان دادن ظرفیت‌های کشور در حوزه سنگ‌ها ها خوب عمل کرد. برگزاری نمایشگاهی مشابه این نمایشگاه در اواخر شهریور و اوایل مهرماه در لبنان تکمیل کننده‌ی آن خواهد بود و موجب استحکام بین دو ملت، تبادلات فرهنگی و ثمرات دیگری خواهد شد.

توجه ویژه شهرداری مشهد به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی

شهردار مشهد نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما بیان کرد: خوشحالیم که در نمایشگاه بین المللی میزبان صنعتگران حوزه سنگ بودیم. این نمایشگاه‌ محلی است که در آن به صورت کاملا ویژه و فنی، تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و خریداران سنگ با هم جمع هستند.

محمدرضا قلندر افزود: استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته و دعوت می‌کنم از کلیه مصرف کنندگان صنایع سنگی که از آن بازدید و نیاز خود را تامین کنند تا تعامل مناسبی بین خریدار و تولید کننده برقرار شود.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه تخصصی سنگ در لبنان بیان کرد: شهرداری مشهد و نماینده ما یعنی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را در لبنان برگزار خواهند کرد و کلیه صنایع مرتبط محصولات خود را ارائه خواهند داد که یکی از بزرگترین نمایشگاه ‌های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خواهد بود.

قلندر با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه ‌های تخصصی در دستورکار شهرداری مشهد قرار دارد افزود: هر هفته تقریبا یک نمایشگاه اختصاصی را در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌کنیم. در صنایع مختلف ساختمانی هم نمایشگاه‌هایی داشتیم و برگزاری این نمایشگاه‌ها را یکی از تکالیف خودمان می‌دانیم.

لازم به ذکر است که در این نمایشگاه ۶۵ شرکت فعال در حوزه سنگ و معادن از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که از این میان ۱۵ شرکت به استان‌ خراسان تعلق دارد. دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد از ۱۳ لغایت ۱۶ تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.