۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 890730

با پایان‌یافن مهلت قانونی ارسال اسامی وزنه‌برداران برای قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان، کیانوش رستمی بازی‌های المپیک پاریس را از دست داد.

خداحافظی کیانوش رستمی با المپیک پاریس

به گزارش قدس آنلاین، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد آخرین مهلت برای ارسال فهرست نهایی وزنه‌برداران (۱۰ نفر اصلی به همراه دو نفر ذخیره) چهار ژوئیه (۱۳ تیر) بود.

فدراسیون وزنه‌برداری ایران نیز فهرست ۱۲نفری خود را پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که در آن نام کیانوش رستمی دیده نمی‌شود. رستمی به دلیل شرکت‌نکردن در رکوردگیری، با تصمیم نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی، از مسابقات قهرمانی جهان خط خورد.

با توجه به اینکه حضور وزنه‌برداران برای گرفتن سهمیه المپیک در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان ضروری بود، با خط‌خوردن نام رستمی، این وزنه‌بردار علاوه بر اینکه قهرمانی جهان را از دست داد، عملا المپیک هم برایش تمام شده است.

فدراسیون جهانی اعلام کرده بود وزنه‌بردارانی که دنبال گرفتن سهمیه المپیک‌اند، حتما باید در دو مسابقه قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان و جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند شرکت کنند در غیر این صورت از المپیک کنار گذاشته می‌شوند.

رستمی زمانی که متوجه شد در فهرست اعزامی به قهرمانی جهان قرار ندارد، با انجام مصاحبه و وساطت برخی افراد تلاش کرد نظر نصیرشلال را تغییر دهد اما سرمربی تیم ملی با قاطعیت اعلام کرد که از نظر او فهرست بسته شده و در آن تغییری ایجاد نمی‌کند.

اکنون هم با پایان‌یافتن مهلت قانونی ارسال لیست نهایی، کیانوش رستمی المپیک پاریس را از دست داد.

با توجه به فهرست اولیه‌ای که از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد، حسین سلطانی در دسته ۸۱کیلوگرم، مصطفی جوادی در دسته ۸۹کیلوگرم، رضا دهدار و رسول معتمدی در ۱۰۲کیلوگرم، امیر حقوقی و محمد زارعی در دسته ۹۶کیلوگرم، مهدی کرمی، امیر عزیزی و پیمان جان در دسته ۱۰۹کیلوگرم، علی داودی و آیت شریفی در دسته فوق سنگین در لیست قرار دارند. کادر فنی تیم ملی از بین ایوب موسوی و علیرضا یوسفی نیز یکی از آنها را در لیست قرار داده است.

از میان این نفرات، ۱۰ نفر به عنوان ترکیب اصلی ایران راهی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان می‌شوند.

در لیست اولیه نام ۲۰ وزنه‌بردار وجود داشت و از آن لیست عباس فخر زارع، علی مکوندی، کیانوش رستمی، حسین بیرانوند، عارف خاکی پس از رکوردگیری تیم ملی خط خوردند. سهراب مرادی خداحافظی کرد و رضا بیرالوند هم به اردو نیامد.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان عربستان از ۱۱ شهریور در شهر ریاض آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.