رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‌آباد گفت: تاکنون ۲۰۱ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و پسماندهای کشاورزی نموده بودند شناسایی و به دلیل ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

معرفی ٢٠١ متخلف زیست‌محیطی به دستگاه قضایی به دلیل سوزاندن کاه و کلش

به گزارش قدس آنلاین، کامران فرمانپور در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان با گشت و کنترل و پایش مزارع کشاورزی تاکنون ۲۰۱ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و پسماندهای کشاورزی نموده بودند را شناسایی، و به دلیل ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی کرده‌اند.

وی افزود: برخی کشاورزان مبادرت به سوزندان ضایعات مزارع یا همان کاه و کلش برای از بین بردن آفات میکنند، این در حالیست که این عمل نه تنها حاصل‌خیزی خاک را کاهش می‌دهد بلکه دود ناشی از سوزندان کاه و کلش موجب آلودگی هوا و محیط زیست، تشدید بیماری‌های قلبی، تنفسی و ریوی و باعث نارضایتی به حق شهروندان و ساکنین مجاور می‌شود. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‌آباد گفت: دهیاران می‌بایست افراد خاطی را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان معرفی نمایند تا این اداره برابر قوانین جاری بخصوص ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی متخلفین را به مراجع قضایی معرفی نماید.

فرمانپور در پایان از کشاورزان خواست؛ با توجه به اتمام فصل برداشت کشت اول از آتش زدن کاه وکلش در مزارع جداً خودداری نمایند.

وی همچنین از همه مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن کاه و کلش، مراتب به ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی، پلیس ۱۱۰، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل خود اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.